دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم رژه نیروهای مسلح مازندران در ساری به مناسبت هفته دفاع مقدس

همزمان با سراسر کشور مراسم رژه نیروهای مسلح استان مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس( محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

همزمان با آغازین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح استان مازندران با حضور فرماندهان ارشد نظامی، مسئولان، نیروهای مسلح و خانواده‌های معظم شهدا در میدان شهید قاسمی ساری برگزار شد.

استاندار مازندران با اظهار این که ستون های نظام جمهوری اسلامی ایران با شهادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مستحکم شد، گفت: به واسطه همین امر قدرت مردم ایران با دفاع مقدس به جهانیان ثابت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز جمعه همزمان با آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در مراسم رژه نیروهای مسلح مازندران در ساری افزود: حماسه دفاع مقدس با جهاد و شهاد onت در جنگ هشت ساله ،ایران را قویتر کرد.

وی به شعار « ما متحدیم» به عنوان شعار محوری چهل و چهارمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کردو ادامه داد: وجود۲۰۳ خانواده تک فرزند شهید، ۳۷۵ خانواده ۲ شهید ، ۳۱ خانواده سه شهید ، یک خانواده چهار و یک خانواده پنج شهید، ۲ هزارو ۴۵ آزاده ، حدود ۲ هزار دانش آموز و فرهنگی شهید ، اولین شهید روحانی هشت سال دفاع مقدس و اولین شهید روحانی مدافع حرم از مازندران از افتخارات مردم این خطه است.

استاندار مازندران با بیان این که وجود ۳۲ هزار جانباز در مازندران نیز از دیگر افتخارات استان است، تصریح کرد: مردم مازندران و رزمندگان همچنین در فتنه های داخلی به خصوص مقاومت جنگل در حماسه ششم بهمن معروف به هزار سنگر آمل نیز برگ دیگری از افتخارات را در تاریخ حماسی استان رقم زدند.

حسینی پور به وجود سه شهید مازندران در دفاع مقدس که مسوولیت قائم مقامی لشکر را داشتند ، اشاره کرد و گفت: لشکر ۲۵ کربلا مازندران محور لشکر های هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی شهدای خان طومان مازندران را از دیگر افتخارات جهاد و شهادت مردم این خطه عنوان کرد و گفت: امروز اگر کسی جرات نمی کند در مرز های زمینی جسارت کند، به برکت افتخارات دفاع مقدس هشت ساله است.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان داشت: امروز اگر رئیس جمهور در جمع سران کشورهای دنیا در سازمان ملل با افتخار قرآن کریم را به دست گرفته و پیام قرآن را صلح و ایستادگی می خواند، به برکت خون شهدای دفاع مقدس است.

وی با اشاره به این نکته که قدرت مردم ایران با دفاع مقدس به جهانیان ثابت شده است، ادامه داد: در یکسال گذشته توطئه های فراوانی که با محوریت آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی عملیاتی شد،خنثی و از بین رفت.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: همه توطئه های دشمنان با انسجام حداکثری تحت فرمان مقام معظم انقلاب خنثی شده و می شود.

حسینی پور گفت: به اقرار تمام افسران و ژنرال های دنیا ،دستاوردهای نظامی ایران که توسط جوانان این مملکت ساخته شده ، امنیت ایران و منطقه را بوجود آورده است.

وی ادامه داد: مردم و ملت ولایت مدار مازندران می دانند که باید قدردان نیروهای مسلح، انتظامی ، امنیتی و اطلاعاتی باشیم.

وی اظهارداشت: امروز عظمت مردم و جمهوری اسلامی ایران را همگان لمس می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *