دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

بازدیدهای وزیر راه و شهرسازی در سفر به مازندران

«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه به استان مازندران از بندر امیرآباد ،مراحل اجرای جاده ساری -تاکام،آزادراه قائم شهر-ساری، پل شهر پل سفید، و چند جاده پرخطر استان بازدید کرد.

عکاس( هدا کاشی پور) منبع: خزرنما

مهرداد بذرپاش در بازدید از بندر امیرآباد در مازندران، اظهار کرد: امروز در راستای سفر استانی که داشتیم بازدید از بندر مهم و راهبردی امیرآباد در دستور کار قرار داشت.

به گزارش فارس،وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسات متعددی در تهران برای توسعه این ظرفیت‌ بندری بسیار مهم، افزود: این بندر ارتباط ما را با کشورهای آسیای میانه و قفقاز برقرار می‌کند و بندر بسیار مهم و جذاب برای طرف‌های خارجی و شرکای راهبردی ماست.

بذرپاش خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بندر امیرآباد اسکله‌های رورو در بخش کامیونی است که فعال است؛ اسکله دیگر اسکله ریلی است که امیدواریم تا سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم تا شاهد اتفاق بزرگی در توسعه زیرساخت‌های بارگیری این بندر باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اتفاق مهم دیگر این بود که ظرفیت سیلوهای این بندر از ۳۶۰ هزار تن به حدود ۴۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرد که این عدد ارتقا خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه ظرفیت اسمی بندر در حال حاضر ۷/۵ میلیون تن است، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی همکاران امیدواریم ظرفیت را به ۱۰ میلیون تن برسانیم که آماده پذیرایی حجم عظیمی از بار از کشورهای شمالی خواهیم بود.

بذرپاش گفت: در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب در استان مازندران تمرکزمان روی این بندر است تا مسیر دریای شمال را به دریای جنوب متصل کنیم و ظرفیت ترانزیتی ما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس جمهور، عنوان کرد: ارتقای تجهیزات زیرساخت‌های بندر و اتصال آن به زنجیره ریلی کشور و توسعه آن مدنظر است، همچنین از نظر همه کشورهای اطراف بندر امیرآباد بندری بسیار جذاب و مهم است، مازندران می‌تواند فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی باشد در کنار سایر نعمات الهی دارد.

وی با بیان اینکه فرصت اتصال دریای خزر به دریای شمال می‌تواند بخش زیادی از بار ترانزیتی را رد و بدل کند، افزود: امیدواریم به آن هدف‌گذاری حمل بار و ترانزیت داخل کشور برسیم بارها اعلام شد که تکمیل کریدورهای شمال به جنوب میتواند به اندازه نفت برای تولیدکنندگان ما ثروت‌آفرینی کند. 

مهرداد بذرپاس، وزیر راه و شهرسازی و سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران همراه با نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس و برخی مدیران ملی و استانی و شهرستانی از عملیات اجرایی جاده تاکام- ساری بازدید کردند. ‎

تعریض و چهارخطه شدن این محور که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده بود هنوز بخشی از این مسیر ۲۱ کیلومتری باقیمانده چنانکه تاکنون حدود ۱۷ کیلومتر آن تعریض شده و بقیه همچنان نیمه کاره رها شده که سفر وزیر راه و شهرسازی این جاده را در مسیر نونواری قرار داد.

چهارخطه کردن این جاده یکی از شریان های اصلی و برون شهری شهرستان ساری یا به عبارتی مازندران- سمنان محسوب می شود که در تعطیلات پایان هفته به خصوص در ایام تابستان با حجم زیاد ترافیک مواجه و در برخی مواقع نیز این وضعیت منجر به تصادفات می شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از این محور، بیان کرد: ظرف ۲ ماه و نیم آینده سه کیلومتر از این محور باید آسفالت شود.

وی اضافه کرد: یک و نیم کیلومتر باقیمانده توسط اداره راهداری مطابق طرح گرفته شده تعریض می شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با برخی از ساکنان مجاور این جاده در خصوص مشکلات مربوط به تملک زمین به بحث و گفت و گو نشست.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه به استان مازندران در جلسه شورای مسکن مازندران شرکت کرده و همچنین از چند جاده پرخطر استان نیز بازدید داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *