دسته‌ها
خبری ساری مازندران

مراسم دعای ندبه در حسینیه عاشقان کربلای ساری

مراسم پرفیض دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی و مداحی حاج رضا نبوی به همت هیات رزمندگان اسلام مازندران و همکاری سپاه شهرستان در حسینیه عاسقان کربلای ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

دعای ندبه مردم مرکز مازندران در آخرین جمعه ماه توحید، ماه امامت و ولایت از کنار مرقد مطهر دو شهید خوشنام دفاع مقدس حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

به گزارشفارس ، دعای ندبه مردم مرکز مازندران در آخرین جمعه ماه توحید، ماه امامت و ولایت از کنار مرقد مطهر دو شهید خوشنام دفاع مقدس حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

این آئین از ساعت چهار صبح با قرائت دعای عهد حضرت صاحب الزمان عج آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام بی آزار تهرانی پیگیری شد.

 حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به برجستگی‌های ماه ذی‌الحجه، ماه اعطای زکات امیر‌المومنین (ع) و  اکمال دین و ولایت گفت: ۱۰ شبانه‌روز ماه محرم لیله القدر خیر من الف الشهر است.

وی گفت: آنچه در ماه محرم باید توجه شود محرمیت ماه محرم است تا انسان‌سازی شود که بالاترین توصیه نبی‌اکرم (ص) در توجه به این ایام است زیرا پیامبر (ص) دوست داشتن خود را دوستی با حسین ع خواند.

این سخنران مذهبی ادامه داد: اگر رابطه امضاء شده رابطه احب و محبت را می‌خواهید دوستی عاشقانه با ابا عبدالله‌الحسین (ع) داشته و این مجالس مقدمه‌ای برای فهم این مهم است.

بی‌آزار تهرانی با ذکر روایتی از امام حسین (ع) گفت: هیچ قاره و شهری در کره زمین نمی‌یابید که در این ۱۰ روز خالی از محبت سیدالشهدا باشد، در این ایام حرارتی وجود دارد که هیچ چیز نمی‌تواند شعائر حسینی را کمرنگ کند و این وعده خدا به منظور خون بهای حسین بن علی (ع) است.

وی ادامه داد: نام امام حسین (ع) در قلب اروپا با احترام یاد می‌شود، این اراده خداست که با امضاء شهردار منطقه ای در اروپا مجلس امام حسین (ع) گرفته می‌شود.

این خطیب مذهبی در بخشی از سخنرانی افزود: مجذوبین سالک مانند حر، وهب نصرانی و توابین مجذوب امام (ع) در تاریخ وجود دارند که برای رسیدن به خدا با سر رشته مهر امام حسین (ع) ، در مسیر جذب قرار گرفتند.

وی اطعام حسینی را از قائده جاودانگی سعادت خواند و افزود: بعضی‌ها خیلی در مسیر خداوند حرکتی نداشتند، اما از این طریق وصل به سیدالشهدا شده و محرمیت با امام حسین (ع) را به دست آورده که این ویژگی خارج از قائده و ضابطه بوده که در واقع کیمیاست.

سخنران صبحگاه جمعه در دعای ندبه ساری بیان کرد: در بحث مجذوبین امام از حبیب بن مظاهر هم باید نام برد که با وضوی مغرب و عشا، نماز شب خود را به نماز صبح متصل می‌کرد.

وی گفت: گاهی با ترفه العینی و با نگاه به شعائر اسلامی و حسینی مجذوبیت حضرت محقق می‌شود.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به دعوت امام حسین (ع) از عمر سعد برای قرار گرفتن در مسیر انسانیت یاد آور شد: محافل حسینی چهار شاخص دارد، این شاخص‌ها استاندارد قرارگیری در راه سیدالشهداست که هیأت‌ها باید آن را سرلوحه قرار دهند.

این سخنران یاداور شد: اولین ویژگی دستمایه فکری و نشانه رسیدن به حقانیت است، در هجمه فتنه آخرالزمان، جنگ ترکیبی، ترکیبی و شناختی که دشمنان در پی زدن ذهن نسل جوان بر می آیند و با ایجاد شبهات فعال هستند، باید گونه ای عمل کرد که ذهن جوان را با آیات مطمئنه و برهان محکم حفظ کرد و شرط آن هم مطلع بودن از اصل دین و ارزش‌هاست.

وی همایش‌های حجاب و عفاف را با در دست داشتن برهان محکم سازنده دانست که در این زمینه باید به جامعه آموخت، حجاب نه امری سلیقه‌ای که دستور خدا، پیامبران و امامان (ع) است.

وی اصل ضروری امر خدا را اصل حجاب دانست که گاهی تجلی‌گری در بی‌حجابی و گناه که خواسته دشمنان خداست در سطح جامعه بیداد می‌کند، لذا باید دین را عمیقاً با اشراف بر مسائل دینی تبلیغ و ترویج کرد.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به واقعه عاشورا و تاخت و تاز لشکر یزیدیان عنوان کرد: باید دانست سیدالشهدا (ع) فرزندانی را تربیت کرد که در سن کوچک در ماجرای بعد از عاشورا در تقاضای از عمه‌اش، هیچ مطالبه مادی ندارد و تنها می‌گوید عمه جان حجابم را گرفتند.

وی گفت: حجاب را الویتی دانست که پای این امر خون‌ها داده شد، لذا اخلاق معتدل و روش عادلانه، معتدل و قوانین اخلاقی، خروجی محفل سید الشهدا است، لذا باید مراقب باشیم از اخلاق فاصله نگیریم.

سخنران دعای ندبه مرکز مازندران اشاره کرد: خروجی محفل امام حسین (ع) باید بر مبنای وحدت، همدلی، همبستگی و همچنین مجالست با علما برای الگوی گیری از شعایر دینی و اوامر الهی باشد.

وی دیار علویان را با داشتن علمای ربانی چون آیت‌الله جوادی‌آملی، حسن‌زاده‌آملی و …را زمینه خوبی برای قدر دانستن فرصت در الگو گیری برای جذب و محرمیت به خدا دانست.

این خطیب دینی علاقه به سیدالشهدا را کف سرمایه محرم خواند‌ و مردم را برای آمادگی در عزاداری ایام محرم الحرام توصیه کرد و این وصل را در واقع نگاه و توجه ابا عبدالله ع دانست.

به گزارش فارس، دعای ندبه صبحگاهی آخرین جمعه ذی الحجه توسط مداح اهل بیت (ع) از استان خوزستان سید رضا نبوی در جوار دو شهید خوشنام حسینیه عاشقان کربلایی سپاه ساری قرائت و زمزمه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *