دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مازندران در ساری

مراسم تکریم حجت الاسلام جواد فلاح و معارفه حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده مدیر جدید حوزه علمیه استان مازندران با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در سالن اهل بیت ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مهم‌ترین مسئولیت مدیریت حوزه‌های علمیه این است که حوزه علمیه را انقلابی و در خط ولایت و حمایت از رهبری نگه دارد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان (تکریم حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح و معارفه حجت الاسلام والمسلمین صدرالله اسماعیل زاده) با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، اظهار کرد: ایام را که هنوز عطر و بوی فاطمیه دارد، سالروز حماسه ۹ دی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و مناسبت‌های پیش رو را گرامی می‌داریم.

وی ضمن تقدیر از تلاش و توفیقات حجت‌الاسلام فلاح و آرزوی موفقیت برای حجت‌الاسلام اسماعیل زاده این نیروی جوان، پرانرژی و اهل تدبیر، افزود: افق پیش روی مدیریت جدید حوزه علمیه افقی امیدوارکننده‌تر است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: قرآن مجید به ما یاد داده که پست و مقام دست به دست شده و این اخلاص است که خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از نظر اهل بیتی کارکرد حوزه علمیه احیای امر اهل بیت (ع) است در کنار علم آموزی، یکی از مصادیق امر اهل بیت (ع) ولایت، امامت و حکومت است.

امام جمعه ساری ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) خودش را فدای امامت و ولایت کرد که مهمترین مورد از احیای امر اهل بیت (ع) است، تمام حوزه‌های علمیه از مدرسین، طلاب و مراجع دینی امروز باید در کنار ولایت، حامی ولایت و در کنار رهبری باشند.

این مسئول تاکید کرد: خطر تفکیک دین و دنیا، دین و سیاست و سکولاریزه شدن، حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند اینکه جامعه در مقابل ولایت بی تفاوت و ساکت باشد خطرناک است.

وی اعلام کرد: مهمترین مسئولیت مدیریت حوزه علمیه این است که حوزه علمیه را انقلابی و در خط ولایت و حمایت از پرچم‌دار موجود حضرت رهبر عزیزمان آیت الله العظمی امام خامنه ای (ع) نگهدارد و در این راستا تلاش کند.

آیت الله محمدی لائینی همچنین بیان کرد: دشمنان قطعا برنامه‌هایی برای حوزه علمیه دارند و داشتند یکی جدا کردن حوزه از خط سیاست است که حواسمان باید جمع باشد، مدیریت جدید باید حوزه را در خط ولایت مدیریت کند و اینجا هیچ شوخی‌بردار نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: امیدواریم که همه مسئولان و مدیران با حوزه علمیه همکاری لازم را داشته باشند تا حوزه علمیه در تراز مازندران باشد، این استان استانی بسیار مهم است، امیدواریم سربازی اسلام، دین، مردم و طلاب را بهتر از گذشته انجام بدهیم، چرا که طلاب امروز بزرگان و شاید شهدای آینده هستند.

2 دیدگاه دربارهٔ «مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مازندران در ساری»

من یک سوال ازاهل علم دارم علوم دینی سروته ان مشخصه پس چراانقدراب وتاب میدیدتازه مخاطبش هم محدود لطفا به علوم دیگرنگاه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *