دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح مجهزترین مرکز ترک اعتیاد مازندران باحضور وزیر کشور در بابل

مجهزترین مرکز ترک اعتیاد مازندران باحضور وزیر کشور و به همت بسیج سازندگی سپاه کربلا راه اندازی شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد (مرکز ماده ۱۶) با حضور وزیر کشور و استاندار مازندران در بابل به بهره‌برداری رسید. ‎

مجموعه بازپروری (مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶) استان مازندران که با ورود سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در بابل راه اندازی شده دارای ظرفیت اسمی حدود هزار نفر است.

این مرکز در راستای تعامل و هم افزایی سپاه مازندران با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در کمتر از یک سال با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیارد ریال احداث، تکمیل و آماده بهره برداری شد.

مرکز ماده ۱۶ با پیگیری مجدانه استاندار مازندران و همکاری جهاد کشاورزی استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این خطه از شمال کشور به بهره برداری رسید.

فاز نخست مجموعه بازپروری استان مازندران با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر امروز با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید و با تامین اعتبار و تکمیل فازهای ۲ و سه این مرکز ظرفیت آن به حدود هزار نفر می‌رسد.

این مرکز به عنوان مجهزترین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ به معتادان متجاهر شامل پیش، حین و بعد از درمان خدمات می‌دهد و در زمینی به وسعت حدود هفت هکتار است که به درمانگاه و سامانه‌های اُپتیکی، نانوایی، لباسشویی، کارگاه های مهارت آموزی، اتاق مشاوره و فضای سبز مجهز است.

براساس ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان مکلف شده‌اند برای ترک اعتیاد به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند.

همچنین در اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر چنانچه فرد معتاد با وجود زمینه مناسب برای درمان و امکانات لازم برای ترک اعتیاد اقدام نکند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *