دسته‌ها
آرشیو ساری مازندران

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری 

مراسم تکریم دکتر اسداله تیموری و معارفه دکتر حسین مرادی سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سالن آمفی تئاتر شهدای خوشنام دانشگاه برگزار شد.

عکاس(ارسالی) منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی ساری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با بیان اینکه جذب نخبگان علمی در دانشگاه‌ها براساس چارچوبی مشخص در مقاطع مختلف تحصیلی مراکز آموزش عالی در هیات دولت به تصویب رسید، افزود: نخبگانی که از مقطع کارشناسی و بالاتر از ظرفیت های علمی بالایی برخوردار هستند براساس چارچوب های در نظر گرفته شده در مرحله اول بورسیه می شوند و هزینه تحصیل آنان از طرف دولت پرداخت خواهد شد، سپس بعد از اخذ مدرک دکتری، این نخبگان علمی با تصویب در هیات دولت در هیات علمی دانشگاه ها جذب خواهند شد.

وزیر علوم اظهار داشت: باید برای تمام ارکان خانواده بزرگ دانشگاه برنامه های بروزی پیش بینی کنیم زیرا برنامه های گذشته در وزارت علوم کاربرد ندارد.

دکتر زلفی گل ادامه داد: در نظم نوین جهانی حوزه های مختلف علمی، فضای مجازی، هوش مصنوعی، علوم شناختی، اینترنت اشیاء حاکم شده که در این راستا علم و نوآوری جایگاه بی بدیلی در توسعه این علوم دارد.

وی افزود: نوع نگاه دولت به مجموعه دانشگاهیان، پرورش آینده سازان کشور برای تولید ثروت است و برای تحقق توسعه باید علوم روز را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: سیاست ما در وزارت علوم آن است که استادی که تلاش آن بیشتر است باید به جایگاه بالاتری برسد به این منظور دستورالعمل های تشویقی را تدوین کردیم که هر عضو هیات علمی در حوزه های مختلف می تواند از آن بهره ببرد.

حجه الاسلام خاکزاد مسئول نهاد رهبری دانشگاه در این مراسم با اشاره به فرازی از امام علی علیه سلام که فرمودند(( فرصت ها همچون ابر می گذرند، پس فرصت ها را در بیابید)) اظهار داشت: بنده و شما مسئولین که اکنون وسیله و مسئولیتی را در اختیار داریم و فرصت برای خدمت کردن فراهم است باید این فرصت ها را غنیمت بشمریم  و در مسیر اعتلای دانشگاه و جامعه گام برداریم.

وی افزود: یقینا دکتر تیموری در زمان مسئولیت خود در حد توان و امکانات خود برای توسعه دانشگاه اقدامات مهمی را انجام دادند و از دکتر مرادی که اکنون مسئولیت سرپرستی دانشگاه به ایشان واگذار شده است نیز چنین انتظاری می رود.

دکتر تیموری نیز در این مراسم با اعلام اینکه در زمان فعالیت ایشان 167 عضو هیأت علمی در مراکز آموزشی و پژوهشی سراسر کشور جذب شده اند افزود:  این دانشگاه دانش آموختان زیادی به عنوان مسولین اجرایی کشور تحویل جامعه داده که از معاون ریاست جمهوری (دکتر حسینعلی امیری)، وزیر کشاورزی: دکتر جواد ساداتی نژاد، معاون وزیر: (دکتر عباسعلی نوبخت، دکتر اعلایی مقدم)، استاندار وقت دکتر ربیع فلاح و نمایندگان مجلس (دکتر نعمت زاده، کبیری، شاعری، ساداتی نژاد، شریعت نژاد) بعنوان مثال نام برد.

وی ضمن تقدیر از دکتر بابائیان، دکتر نعمت زاده، دکتر سلیمانی و دکتر بهمنیار بعنوان روسای پیشین دانشگاه افزود:  در مدت زمان به عهده داشتن مسئولیت ریاست دانشگاه سعی نمودم قانون محوری، اخلاق مداری، کیفی سازی، تکریم و شفافیت را در تمامی امور سرلوحه کار خود قرار دهم.

دکتر حسین مرادی سرپرست دانشگاه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از روسای پیشین دانشگاه که با همت مضاعف به پیشرفت سطح کیفی دانشگاه کمک نمودند افزود: این عزیزان امانتی را به ما تحویل دادند و در این مسیر نیز بنده چیزهایی هم از ایشان یاد گرفتم و قرار است این امانت را تحویل بگیرم و طبیعتا بعد از پایان مسئولیت به عزیز بعدی تحویل دهم و در این بین مسئولیت می آید و می رود و تنها خروجی مسئولیت ماست که خود را نشان می دهد.

دکتر مرادی اظهار داشت: از زمانی که قرار شد این مسئولیت را بعنوان یک تکلیف بپذیرم با همه عزیزانی که در داخل و خارج از دانشگاه می توانستند به ما کمک کنند همفکری کردیم تا بتوانیم با یک برنامه درست و قوی کارمان را شروع کنیم.

سرپرست دانشگاه گفت: در راه توسعه دانشگاه سعی داریم چشم انداز استانی و کشوری داشته باشیم و در این راه به اسناد بالادستی مراجعه کردیم و از سند چشم انداز دانشگاه، نقشه جامع علمی ، بیانیه گام دوم و سند اسلامی شدن دانشگاه بعنوان راهنما و ساختار فکری مسیر کمک گرفتیم.

وی افزود: در بخش استانی نیز نگاهی به دانشگاه داشته ایم و با توجه به اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری که در استان زرخیز مازندران حضور دارد، باید نگاه این دانشگاه، جامعه محور باشد یعنی دانشگاهی باشد که بر اساس نیازمندی های منطقه ای وارد عمل شود تا بتواند مشکلات کشاورزی استان را مرتفع نماید و در مرحله بعد مسائل کشور مرتفع گردد.

در حاشیه این مراسم دکتر محمدعلی زلفی‌گل با حضور بر مزار شهدای دانشگاه به مقام شامخ ایشان ادای احترام نمود و سپس با حضور در نمایشگاه دستاورد های فناورانه با محصولات منتخب تولید شده در مرکز رشد فناوری و پژوهشکده طبرستان دانشگاه آشنا شد و در جریان مسائل و مشکلات فناوران قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *