دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم بزرگداشت نهم دی در مصلی امام خمینی(ره) ساری

مراسم بزرگداشت یوم الله ۹دی ،روز بصیرت و میثاق امت با ولایت باحضور سردار حاج محمد تهرانی مقدم و آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در مصلای امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما ,(دانیال برزگربلاغ مازندران

سردار محمد تهرانی مقدم، در اجتماع ۹دی مردم بابصیرت ساری در مصلی امام خمینی(ره) از مردم مازندران به عنوان مردمانی با بصیرت، انقلابی،‌شهید پرور و ولایتمدار یادکرد و با اشاره به کودتای نوژه، اظهار کرد:‌آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون فتنه ها و توطئه های متعددی را برای ضربه زدن به انقلاب طراحی و اجرا کرده که تمامی توطئه ها با عنایت خداوند متعال، هوشیاری ملت و هدایت های رهبری خنثی شده است.

به گزارش بلاغ، برادر سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران به تحرکات دشمنان انقلاب با همکاری منافقین برای نفوذ به شمال کشور اشاره کرد و گفت: حادثه ششم بهمن آمل وحکومت نظامی در لاهیجان از دیگر مقدمات و نقشه‌های دشمن برای تجزیه و براندازی کشور توسط دشمنان انقلاب بوده است.

وی به دفاع جانانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: دشمنان به جهت عدم توفیق در محاصره اقتصادی و جنگ نرم، جنگ ترکیبی را در پیش گرفته است.

 تهرانی مقدم با بیان اینکه استکبار در همه محاسبات از دو مسئله غفلت کرده است، خاطرنشان شد: دشمن از این مسئله مهم غافل است که  انقلاب ما دارای صاحب است و نکته دوم حضور شهدا و پشتیبانی آنها است که مورد توجه دشمن نبوده است.

 وی با تاکید براینکه شهدا زنده اند و در عرصه های مختلف و در بزنگاه های تاریخی راه را به ما نشان می دهند، گفت: اگر شهدا را الگو قرار دهیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم قطعا در زمینه‌های مختلف موفق عمل خواهیم کرد چرا که همه امکانات در کشور وجود دارد.

تهرانی مقدم با بیان اینکه شهدا در محافل که به نام آنها برگذار می شود میزبانی می کنند، اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و عنایات ویژه شهدا، ‌مراکز توطئه دشمنان را شناسایی کردیم، و اجازه نخواهیم داد خدشه ای به انقلاب وارد شود.

وی به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: ضد انقلاب در حوادث اخیر پیگیر تجزیه کشور بودند که فرزندان هوشیار و ولایتمدار ایران اسلامی در سازمان های امنیتی و نظامی، فرماندهی فتنه را در نطفه خفه کردند.

تهرانی مقدم  با بیان اینکه ایران ششمین برتر موشکی دنیا است،‌ اذعان کرد:اقتدار و بازدارندگی امروز ایران اسلامی در مقام دشمن خارجی که بخش قابل توجهی از آن به واسطه قدرت موشکی است، ثمره از خودگذشتگی و دلاورمردی سردار حسن تهرانی مقدم و یاران شهیدش است.

یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه اگر مسئولین از شهدا سخن به میان آورند اما در مسیر شهدا حرکت نکنند زیبنده نیست،‌ گفت: مدیریت جهادی و انقلابی نیاز امروز کشور است.

روحیه انقلابی با استکبار سازش ندارد

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹دی، با تاکید بر ضرورت گرامیداشت ۹ دی در مساجد و مکان‌های مذهبی استان، اظهار کرد: موضوع مهم در کنار گرامیداشت  حماسه ۹ دی، جهاد تبیین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش وی با بیان اینکه باید خودمان را برای ایام دهه فجر و برگزاری مراسم‌های این ایام آماده کنیم، افزود: همچنین انتخابات سال آینده نیز در پیش است که باید از بصیرت‌مان در این انتخابات استفاده کنیم؛ به این معنا که انتخاب درست نشان‌دهنده بصیرت ما خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: ملاک انتخاب ما همه ملاک مقام معظم رهبری است و باید کسی را از استان‌مان انتخاب کنیم که انقلابی بوده و دغدغه انقلابی داشته باشد و تقابل با استکبار جهانی و شیطان بزرگ برایش اصل باشد.

محمدی لائینی بیان کرد: ما دو انتخاب در آینده داریم که باید از بصیرت‌مان کمک بگیریم و هوشیارانه عمل کنیم تا در راهی که خدا و شهدا می‌خواهند حرکت کنیم .

  وی با اعلام اینکه خط سازش با غرب و غرب‌گرایی در تقابل با روحیه انقلابی است، تصریح کرد: هر چه بلا به سر آمده از خط سازش با غرب است، به ما تلقین می‌کردند که اگر می‌خواهیم کشور رشد کند باید با غرب و آمریکا کنار بیایم و جام زهر را سر بکشیم درحالی که این یک خط فکری در مقابل انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه روحیه انقلابی با استکبار سازش ندارد و چالش با استکبار را بر سازش با استکبار ترجیح می‌دهد، اضافه کرد: این انتخاب در کنار فرد  متدین و دارای سلامت اخلاقی، دینی، سیاسی و مالی باشد یعنی بصیرت داریم در غیر این صورت بی‌بصیرتی و بصیرت‌نمایی است.

وی اضافه کرد: انتخاب دیگر انتخاب مرجع تقلید بوده که برای دوره بعد انتقال مرجعیت از نسلی از مراجع به نسل جدیدی از مراجع یکی از پیچ‌های تاریخی حوزه‌های علمیه و جامعه شیعی بوده است.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه هوشیاری و پیگیری و بصیرت مردم بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی اهمیت مرجعیت را فهمیدند، سعی می‌کنند اولا مرجعیت در یک جایگاهی قرار بگیرد که نسبت به سیاست و انقلاب بی‌تفاوت و ساکت باشد و موضوع دوم اینکه مرجعیت در تقابل با ولایت فقیه و ولی فقیه  یا دست‌کم بی‌تفاوت باشد.

وی یادآور شد: برخی سعی می‌کنند مرجعیت به نجف منتقل شود، تحلیل‌های سیاسی کارشناسان شیطانی استکبار پیش خودشان اینگونه فکر می‌کنند که فقاهت و اسلام به مکتب نجف خیلی کار به کار انقلاب ندارد و اگر مرجعیت به نجف برود خاطر استکبار آسوده می‌شود؛ در حالی‌که مرجعیت باید در ایران شهر قم باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: سعی کنیم که مرجعیت با ولایت فقیه تقابل نداشته باشد، اما در عین حال مردم آزاد هستند هر مرجع تقلیدی را انتخاب کنند، چنانچه الان مرجع تقلید اکثریت مردم ما مقام معظم رهبری است.

محمدی‌لائینی گفت: بصیرت و هوشیاری برای ما بسیار مهم است، حتما باید از افراد مورد اعتماد، جامعه مدرسین این تشکل علمی، فقهی، سیاسی و ولایی که مورد تایید رهبری هستند برای انتخاب کمک بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *