دسته‌ها
خبری گلستان

سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان گلستان

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در سفر یک روزه به گلستان از زیرساخت های کشاورزی استان بازدید و با نمایندگان تشکل های کشاورزی و کارکنان ادارات جهاد کشاورزی شهرستان های استان دیدار کرد.

عکاس( رامین بشرویه) منبع: خبرگزاری ایسنا

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرغ مصرفی یک ماه کشور توسط استان گلستان تولید و تامین می‌شود، گفت: تنظیم بازار مرغ و مباحث مرتبط به اتحادیه‌ها واگذار شده است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در سفر به استان گلستان پس از حضور در مزار شهدای شهرستان گرگان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان دیدار و اظهار کرد: با توجه به میزان تولید مرغ در گلستان باید بگوئیم که این استان قطب قدرتمند تولید مرغ در کشور است و مصرف یک ماه مرغ کشور را تامین می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تنظیم بازار مرغ و مباحث مرتبط به اتحادیه‌های کشور واگذار شده است، ادامه داد: هم‌اکنون اتحادیه‌ها با هدف حمایت از تولیدکنندگان تشکیل شده‌اند و کار به اتحادیه‌ها تحویل داده شده و تمام امکانات پشتیبانی در اختیار آنها قرار دارد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی زنجیره مرغ در دستور کار است، افزود: حذف دلال و دغدغه‌های تولید و عرضه مرغ از اهداف تشکیل این سامانه است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی قراردادی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: استان گلستان سال‌جاری رتبه اول کشور را در کشاورزی قراردادی به خود اختصاص داده است.

وی گلستان را استان کشاورزی برشمرد و گفت: برای اینکه کارها به تاخیر نیافتد، از این لحظه تمام اختیارات وزیر به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان واگذار می‌شود.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه در خرید گندم به کیفیت توجه می‌شود، تصریح کرد: گندم شاخص کشاورزی کشور است ‌و همه محصولات دور گندم جمع هستند و با آن تعیین قیمت می‌شوند و در گام دوم باید طبق برنامه تعیین قیمت کنیم.

وی صنعت پرورش اسب را صنعتی بسیار بزرگ و درآمدزا دانست و اضافه کرد: پرورش اسب در استان گلستان قدمتی دیرینه دارد و صنعت مرغ و تخم‌مرغ سبب شده تا از این صنعت پردرآمد غافل شویم و باید نیازهای پرورش اسب در استان تامین شود.

گفتنی‌است، وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به گلستان در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه و تجمع یوم‌الله ۹ دی شرکت می‌کند.

ساداتی‌نژاد در این سفر با مدیران و پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در سالن موسسه پنبه دیدار و از پروژه‌های بخش کشاورزی علی‌آبادکتول بازدید می‌کند.

دیدار با خانواده شهید جهادگر و شرکت در یادواره شهدای روستای رحمت‌آباد از دیگر برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان گلستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *