دسته‌ها
آرشیو خبری گیلان

مراسم الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال در بندر انزلی

ناوشکن ایرانی «دیلمان»، با حضور سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح، طی مراسمی رسمی در بندر انزلی، به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، پیوست. دیلمان، پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران، است که توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، طراحی و تحت نظارت این نیرو، در مجموعه صنایع دریایی، ساخته شده است.

عکاس (عباس عاشوری) منبع: خبرگزاری صداو سیما

سرلشکر پاسدار محمد باقری  رییس ستاد کل نیروهای مسلح  در مراسم الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش، با اشاره به موفقیت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در ماموریت به دور کره زمین افزود: ناوشکن‌های ساخت دست جوانان و صنعتگران میهنمان آن هم در دوران اوج تحریم‌ها، ظرفیت وتوانایی حضور در تمام نقاط جهان را با اقتدار و سربلندی دارد.

به گزارش ایرنا، رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اتفاق امروز در ادامه این روند افتخارآمیز رقم خورد و شاهد الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان قدرتمند نداجا در دریای خزر و شمال کشور هستیم.
وی با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است گفت: ما با همه همسایگان و کشورهای ساحلی دریای خزر روابط دوستانه در همه ابعاد و نظامی داریم و از این مراسم پیام صلح و دوستی را دوباره به این کشورها و نیروهای مسلح آنها اعلام می‌داریم.
وی اضافه کرد: این ناوشکن و سایر توانمندی‌های ما در نیروی دریایی در شمال کشور در خدمت تامین آرامش، امنیت ناوگان‌های تجاری، مقابله با تروریست ها و حوادث احتمالی آینده سازماندهی شده و این توانمندی‌ها بدون کمک بیگانگان، موجب شده امنیتی پایدار و قابل اتکا برای تمامی فعالیت‌های ملت و همه کشورهای همسایه در دریای خزر فراهم کنیم.
سرلشکر باقری ادامه داد: قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار در گرو توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح است و نیروی دریایی با حضور در دریاها، خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند و سایر دریاها سهم مهمی در این قدرت و بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان دارد.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان با اتکا به قدرت الهی، توانمندی ملی و بومی خود توانستند در راستای اجرای تدابیر، راهبردها و فرامین فرمانده معظم کل قوا امنیت ناوگان‌های تجاری را برای کشور رقم بزنند و بازدارندگی پایدار و امنیت قابل اتکایی را برای همه فعالیت‌های ملی فراهم آورند، گفت: این دستاورد بزرگ در سخت‌ترین شرایط رقم خورده است.

وی تشریح کرد: ما در اوج تحریم‌ها قرار داریم و نیروهای مسلح در تمامی این ۴۵ سال گذشته در تحریم آمریکا و ایادی و همراهان مستکبر او بوده است و در چنین شرایطی ساخت یک ناوشکن در لبه فناوری جهانی که تمامی بخش‌های آن را صنعتگران دانشمند ایران به انجام رسانده‌اند، شاهکاری بزرگ محسوب می‌شود که کارخانجات نیروی دریایی ارتش در تکمیل و هم افزایی با صنایع دفاعی، آن را برای دریای شمال رقم زدند و این توانمندی مایه مباهات است.

سرلشکر باقری در ادامه از توانمندی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بخش های مختلف از جمله صنایع دریایی، الکترونیک، هوافضا، دفاع و همه مجموعه‌های وزارت دفاع و نیز شرکت‌های دانش بنیان و تک تک جوانان دانشمند این مرز و بوم که به نحوی در ساخت این ناوشکن ارزشمند همکاری داشته‌اند قدردانی کرد.

وی ادامه داد: در واقع در کنار این تجهیزات عاملی که نقش اساسی در دفاع از کشور دارد آنچه محوری تر و مهمتر است سرمایه انسانی مومن، متعهد، باهوش، دانشمند و ایثارگری است که از این توانمندی ها و تجهیزات بهره برداری می کند که ما در کشور از ظرفیت بالایی در این حوزه برخورداریم.

ناوشکن دیلمان سطح کیفی توان دریایی ناوگان شمال را ارتقا می دهد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن دیلمان با تجهیزات به روز و تسلیحات و دریامانی بالا می‌تواند در ارتقای سطح کیفی توان دریایی ناوگان شمال عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.
امیر دریادار شهرام ایرانی در این مراسم عنوان کرد: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و تدابیر ستاد کل در خصوص ناوگان شمال دریای صلح دوستی باید گام‌هایی برداشته شود و امروز آخرین دستاورد نیروهای مسلح به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.
وی افزود: این ناوشکن می‌تواند با تجهیزات بالایی که دارد برای آموزش و پرورش نیروها و البته امداد و نجات عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز منطقه در هندسه جهانی دچار التهاب است و تنها راه آرامش، مقاومت است.
امیر دریادار ایرانی با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی موفق باشد و به طور قطع ظلم پایدار نیست و رژیم صهیونیستی رفتنی است که این وعده حق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *