دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

سفر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مازندران

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مازندران سفر کرد.

عکاس(دریافتی ) منبع: خزرنما

بازدید از آزاد راه قائمشهر – ساری،سخنرانی در همایش بررسی فرصت ها و چالش های منطقه آزاد در دانشگاه مازندران و شرکت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در سالن شهید رجایی استانداری از برنامه های سفر یکروزه خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مازندران بود.

*وزارت اقتصاد و دارایی از واحدهای تولیدی کاغذ در مازندران حمایت می کند

وزیر اقتصاد و دارایی از گشایش ۱۷۵ میلیون یورویی فاینانس چین در حوزه نیروگاه و انرژی برق مازندران خبر داد و گفت: شرکت چوب و کاغذ مازندران، صنعت کاغذ کشور را زنده کرد؛ وزارت اقتصاد؛ دیگر شرکت های مازندران را در این بخش مورد حمایت قرار می دهد. ‎

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اظهار این که اخباری که در اختیار داریم اصلا واردات برنج در گمرکات کشور مطرح نیست و شایعه است، گفت: برای حمایت از شالیکاران و باغداران مرکبات این استان، استمهال وام از بانک کشاورزی را تا هفته آینده عملیاتی خواهیم کرد.

احسان خاندوزی در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران در ساری، افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته و مشکلات فروش قیمت محصولات کشاورزی، بدهی کشاورزان برنج کار و باغداران مازندران به بانک کشاورزی تا ۸۰ درصد استمهال خواهد شد.

تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید و دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع مرکبات نقش اصلی و مهمی در درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی مازندران دارد.

وی به آزاد راه قائمشهر- ساری و میاندورود اشاره کرد و توضیح داد: پس از بازدید میدانی امروز ازاین طرح با مدیر عامل بانک ملی رایزنی شده است و مقرر شد تا این طرح مهم بزرگراه در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شود.

وزیر اقتصاد و دارایی از گشایش ۱۷۵ میلیون یورویی فاینانس چین خبر و ادامه داد: این اعتبار ارزی در حوزه نیروگاه و انرژی برق مازندران است.

**واردات برنج در گمرکات مطرح نیست / گشایش ۱۷۵ میلیون یورو فاینانس برای انرژی برق مازندران

خاندوزی به مسأله سامانه هوشمند سازی آرد کشور اشاره کرد و توضیح داد: هر استانی به هر میزان آرد در سامانه درخواست کند، شرکت غله و بازرگانی موظف به تامین آن است و مشکلی در تامین آرد نانوایان وجود ندارد.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: با توجه به تقاضای متفاوت هر استان، کسری آرد ۱۲ استان کشور به نسبت جمعیت و حضور مسافران و گردشگران و مناسبت ها با هماهنگی در سامانه تراز می شود و تاکید می شود کمبود آرد در کشور وجود ندارد .

خاندوزی به اهمیت عملیاتی شدن طرح مولد سازی دارایی های دولت اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با افزایش اختیار به استانداران باید زودتر عملی شود.

وی با بیان این که طرح ویژه مولد سازی زمین های مازاد دولتی در قالب پلاژ های وزراتخانه مستقر در سواحل دریای مازندران را مورد بررسی دقیق و در اولویت قرار داده می شود، گفت: با مولد سازی و با تامین اعتبار، طرح های عمرانی استان ها رونق می گیرد.

خاندوزی در مورد مولد سازی اموال بانک های دولتی در مازندران نیز اشاره کرد و از استاندار استان خواست تا با فوریت اموال مازاد بانک های دولتی را پرونده سازی تا عملیاتی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی، وضعیت تولید کاغذ شرکت چوب و کاغذ مازندران را مطلوب توصیف کرد و گفت: شرکت چوب و کاغذ مازندران صنعت کاغذ کشور را زنده کرد. وزارت اقتصاد؛ دیگر شرکت های مازندران را در این بخش مورد حمایت قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *