دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

مراسم اختتامیه جشنواره‌ های ونوشه و آیه‌نگار در ساری

هم‌زمان با هفته مازندران از مراسم اختتامیه و تجیل از برگزیدگان جشنواره‌ ادبی ونوشه و جشنواره‌ هنری آیه‌نگار در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

عکاس(مجید برنتی) منبع: خزرنما

به گزارش ایبنا، حامد فاضلی در آیین اختتامیه جشنواره ادبی ونوشه و جشنواره هنری آیه‌نگار، اظهار کرد: در هفته مازندران قرار داریم ایامی که منسوب به تشکیل نخستین حکومت شیعی در جهان است که به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: فرهنگ علوی بر مدار ایمان، تقوا، انسانیت، اخلاق و هنر است و در کنار اینها به همنوعان خود باید کمک کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: مربیان پرورشی ما توانستند آثار خوبی برای این ۲ جشنواره بیافرینند.

این مسئول با بیان اینکه نزدیک به هزار اثر به جشنواره ادبی ونوشه در حوزه سرزمین، مازندران و ایران به دبیرخانه رسید، تصریح کرد: در جشنواره آیه‌نگار هم چند صد اثر ارسال و داوری شد، شرکت‌کنندگان نگاه فاخر خود را مبتنی بر آیات قرآن در قالب اثرهای زیبا خلق کردند و اتفاقات خوبی رخ داد.

فاضلی با اشاره به اینکه نسبت به فرهنگ مازندرانی افتخار می‌کنیم و به آن علاقه داریم، ادامه داد: در کنار مفاهیم دینی، سرمایه‌های فرهنگی این منطقه برای ما لذت‌بخش است.

وی با بیان اینکه کودکان با استعدادی در این جشنواره‌ها شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این مشارکت را مدیون تلاش خانواده‌ها و همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به اینکه بشریت چشمان خود را بر روی حوادث غزه بسته و امیدواریم خون کودکان مظلوم غزه، زمینه‌ساز نابودی ظالمان شود، اظهار کرد: آثار بسیاری در حوزه مظلومیت کودکان و مردم فلسطین تولید شده و در آینده این آثار رونمایی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: دفاع از مظلوم وظیفه بوده و دفاع از مظلوم مسلمان، واجب است و هر کسی به اندازه بضاعت خود باید کوشا باشد.

جشنواره آیه‌نگار بی‌نظیر است

در ادامه این مراسم سرپرست اداره کل اجتماعی استانداری مازندران، گفت: کنگره آمریکا، مدیران شبکه اجتماعی تیک‌تاک را بازجویی کرد که چرا خرید و فروش اسلحه و خودکشی در این شبکه برای جوانان آمریکایی تبلیغ می‌شود و استفاده از این شبکه را در کشور خود ممنوع کردند.

علی سلیلی با بیان اینکه جهان مملو از مشکلات مختلف و پیچیده است و شبکه‌های اجتماعی هم در فرآیندی، به این مشکلات، سرعت می‌دهند، اظهار کرد: معتقدم شبکه‌های اجتماعی نقش کاتالیزور دارند تا ذهن‌ها را درگیر کنند.

وی افزود: در این میان متولدان ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ یعنی نسل زد بیشتر آسیب می‌بینند که این گروه سنی در ایران جمعیت ۲۵ میلیونی دارند.

این مسئول با بیان اینکه در این وضعیت شبکه‌های اجتماعی، کانون پرورش فکری کورسوی امیدی برای این گروه سنی است، گفت: جوان را نباید ملامت کرد، اینها شجره طیبه این سرزمین هستند و با این جمعیت باید به استقبال تمدنی بزرگتر برویم.


سلیلی تصریح کرد: هر اقدامی که به جدا کردن این جمعیت بزرگ منجر شود بر خلاف شریعت، وجدان و شیوه امامین انقلاب است.

وی با بی‌نظیر خواندن برگزاری جشنواره آیه‌نگار، ادامه داد: نسل زد که از آن به نسل ایکس و نت هم یاد می‌شود نسل شب بیدار است، قهوه می‌خورد و روز در خواب است اما کانون با اجرای جشنواره‌های اینچنینی، خنثی کردن این جریان، را بر عهده دارد.

سرپرست اداره کل اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه دنیا با ماجرای این نسل درگیر است، خاطرنشان کرد: نسل دیگری که با آن مواجه خواهیم بود یعنی متولدان دهه ۹۰، نسل هوشمندی که با چت جی‌بی‌تی ارتباط دارد و با مسائل ویژه خود مواجه است اما باید فرزندان را با آداب روز تربیت کرد اگرچه مدیریت بر این ماجرا بسیار سخت است.

این مسئول با بیان اینکه فضای مجازی آنقدر مهم است که رهبری فرمودند اگر رهبر نبودم رئیس فضای مجازی می‌شدم، اظهار کرد: بازخوانی سنت‌ها از جریان‌هایی است که در مواجهه با نسل نت می‌تواند ما را واکسینه کند.
سلیلی با اشاره به اینکه در کنار دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان، کانون ویژه‌ای مانند خانواده هم مسئولیت مهمی دارد، افزود: مخاطب اصلی کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان هستند و رشد و تعالی کانون زمانی اتفاق می‌افتد که همکاری مهم مثل پدر یا مادر داشته باشد.
 وی گفت: کانون در زمینه ارتباط با خانواده، برنامه‌ریزی کند ما هم حمایت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *