دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح پیشرفته ترین مرکز کنترل وپایش شبکه فوق توزیع برق کشور در مازندران

مراسم افتتاح پیشرفته ترین مرکز کنترل و پایش شبکه فوق توزیع برق کشور با حضور آیت الله محمدی لائینی و موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

هوشمند‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم کنترل پایش و بازیابی شبکه‌های فوق توزیع برق کشور با استفاده از سیستم اسکادای دانش بنیان ساخته و افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در حاشیه این مراسم گفت: پیشرفته‌ترین شبکه پایش برق کشور با کمک متخصصان داخلی و دانش بنیان بومی سازی و ساخته شد.

موسوی با بیان اینکه ارز بری خارجی این سیستم ۴ میلیون دلار هست افزود:با بومی سازی این سیستم با ۱۰ میلیارد تومان طراحی و به مرحله بهره برداری رسید.

او گفت: این دستاورد با استفاده از سیستم‌های تجهیزات موجود اندازه گیری و سیستم‌های ارسال داده و بستر مخابراتی موجود راه اندازی شده است.

موسوی با اشاره به اینکه در این روش شبکه به صورت برخط پایش و داده‌ها اندازه گیری می‌شود ادامه داد: تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مانور‌های مختلف بر روی شبکه و بازیابی شبکه در موقع بروز خطا و بحران به راحتی میسر خواهد شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در آئین افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز کنترل و پایش شبکه فوق توزیع کشور که در برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، ضمن تبریک بابت افتتاح این مرکز، اظهار کرد: باید امور کشور را هوشمندانه مدیریت کنیم و هوشمندانه بودن دو معنا دارد یکی اینکه باید جلوتر از زمان نیاز حرکت کنیم، دوم هم اینکه باید امور را دانش‌بنیان کنیم‌.

وی با اشاره به وجود جوانان و نخبگان بسیار موفق در کشور، افزود: نخبگان چیزی که به آنان محول شده را خیلی خوب توانستند انجام دهند، کیفیتشان در حد استانداردهای جهانی است و هزینه هم خیلی کمتر از شرکت‌های جهانی است، بنابراین باید به خودمان اعتماد کنیم اینکه می‌دانیم و می‌توانیم.

آیت الله محمدی لائینی خودکم‌بینی و خودتحقیری را یکی از عوامل مهم عقب‌ماندگی دانست، تاکید کرد: از آن روزی که امام راحل به ما آموختند که ما می‌توانیم، ببینید چه نهضت‌هایی شکل گرفته، این انقلاب عجیب، این دفاع مقدس که فقط دفاعی ساده و جنگ با سلاح نبود بلکه دفاع مقدس ما سرشار از هوشمندی، تکنولوژی، علم و دانش بوده است، تا جایی که اساتید و جریان‌های علمی از شناسایی عوامل عملیات والفجر هشت و مقابله با ده‌ها موانع فیزیکی دشمن، حفظ جریان اطلاعات و غیره تعجب می‌کردند، اقدامات بی‌برنامه نبوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: در همین چهل سال اخیر موفقیت‌های بسیار زیادی داشتیم، ما باوجود تحریم‌های اخیر با همت در ۴۰ رشته و حوزه علمی از رتبه‌های پائین به هفت یا هشت کشور اول دنیا رسیدیم که جزیی از عظمتی است که این ملت به‌خاطر انقلاب به‌دست آوردند‌ پس “می‌توانیم” با مقدمه “می‌دانیم” خیلی کارها می‌تواند کند.

امام جمعه ساری بیان کرد: ما باید به سمت به‌دست آوردن انرژی از راه‌ سوخت‌های غیر فسیلی همچون انرژی خورشیدی با ایستگاه‌هایی که تولید برق داشته باشد یا به سمت انرژی اتمی برویم و از مصرف کردن نفت، گاز، بنزین، مازوت و غیره باید چشم‌پوشی کرد و حتی گرمایش و سرمایش منازل باید از این سیستم حاضر خارج شود‌، همه باید از برق غیر از فسیلی استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه گفته شده برنامه ۲۰هزار مگاوات انرژی اتمی در دستور کار است، تاکید کرد: شاید تابستان گذشته فقط چیزی حدود پنج درصد شاهد خاموشی بودیم اما در سال آینده نباید همین‌قدر را هم شاهد باشیم.

وی خواستار کار با صداقت، امانت‌داری توسط نیروهای فعال در این مرکز شد و گفت: متاسفانه عواملی نخبگان ما را مایوس می‌کنند، تحریم داخلی ما بدتر از تحریم خارجی است.

آیت الله محمدی لائینی در پایان ضمن اظهار همدردی با مردم فلسطین، گفت: بیش از ۴ هزار کودک و دوهزاروپانصد نفر زن در غزه به شهادت رسیدند و بیش از دو میلیون انسان بدون امکانات غذا، دارو و غیره در بزرگ‌ترین زندان دنیا زندگی می‌کنند.

2 دیدگاه دربارهٔ «افتتاح پیشرفته ترین مرکز کنترل وپایش شبکه فوق توزیع برق کشور در مازندران»

خدا قوت عزیزان
این چی هست؟!؟ توضیح ندادین
پیشرفته ترین مرکز کنترل وپایش شبکه فوق توزیع برق کشور
چکار میکنه؟!؟

در تمام ساعات شبانه روز مصرف برق را پایش کرده و هر نقطه از استان های مازندران گلستان گیلان سمنان و تهران که با مشکل کمبود برق مواجه باشند در این مرکز مدیریت انجام شده و مانع از بی برقی و اعمال خاموشی هر یک از هموطنان ما می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *