دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

مراسم اختتامیه جشنواره های فرهنگی بسیج در مازندران

به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج و هفته کتاب و کتابخوانی ، آئین اختتامیه جشنواره های ادبیات داستانی ادب ، شعر اشک انار (افق های روشن) ، و مسابقه کتابخوانی سرباز کوچک به همت سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران با حضور سردار برسلانی “جانشین فرمانده سپاه کربلا” و جمعی از مدیران و مسئولین فرهنگ و هنر استان در سالن سلمان هراتی ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

مازندران- باحضور جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران، منتخبان جشنواره «اشک انار» و «ادبیات داستانی بسیج» و مسابقه کتابخوانی «سرباز کوچک» در مازندران معرفی شدند.

به گزارش ایبنا، جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران در آیین اختتامیه جشنواره‌های اشک انار، ادبیات داستانی بسیج و کتابخوانی در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: هفته کتاب را پشت سر گذشاتیم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه، و همچنین جامعه مخاطب میلیونی که داریم گام‌های موثری در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی برداشتیم و نمونه کوچک آن هم برگزاری همین جشنواره‌های ادبی و مسابقه‌های کتابخوانی است.

سردار احمد برسلانی اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که امروز شاهد هستیم شاعران این مسائل را در بخش جهاد تبیین، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در شعر به زیبایی بیان کردند چرا که هنر یعنی به زبان حماسی و استان‌سرایی، واقعیت‌ها را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های دشمن به سمت ارزش‌های اسلامی مانند حجاب است، افزود: دشمن می‌خواهد حجاب را از مادران آینده که تمدن‌ساز هستند بگیرد غافل از اینکه شهدایی که تقدیم انقلاب اسلامی شدند همه به خاطر حفظ ارزش‌ها بود و می‌خواهد با فرهنگ مبتذل خود، ارزش‌های انقلاب اسلامی را از بین ببرند چون چیزی به نام انسانیت برای آنها باقی نمانده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیداری انسان‌های آزاده جهان حاصل رسانا بودن و استفاده درست از ابزار برای نشان دادن مظلومیت مردم غزه است، گفت: این کودک‌کش‌ها نزدیک به ۹ هزار زن و کودک را به شهادت رساندند، حامیان اینها کسانی هستند که ادعای انسانیت و حقوق بشری دارند.

برسلانی با بیان اینکه دشمن در جنگ تبلیغاتی خود در مسائل سال گذشته، ۳۸ هزار دروغ گفت و بخشی از جوانان ما را فریب داد، تصریح کرد: اما اکنون مردم آنها بیدار شده و در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند و شاهد آتش‌بس چهار روزه هستیم که نتیجه تلاش انسان‌های بیدار و آزاده سراسر جهان است که امروز سران آنها مجبور شدند به آتش‌بس تن دهند.

وی با اشاره به اینکه همیشه خون بر شمشیر پیروز است، ادامه داد: مردم غزه حماسه بزرگی آفریدند و در هفت اکتبر، رژیم صهیونیستی را غافلگیر کردند، رژیمی که ادعا می‌کند از قدرت‌های برتر در اشراف اطلاعاتی است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه نتیجه می‌گیریم باید قوی و قدرت‌مند باشیم که با هدایت‌گری رهبری امروز در اوج قدرت قرار داریم، خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه مردم، هنرمندان، شاعران و دیگران این است که به تکلیف خود عمل کنند، هر کسی در بیان ظلم آشکار، تکلیف دارد، باید نوجوانان و جوانان خود را آگاه کنیم که دیروز در چه مرحله‌ای قرار داشتیم و امروز در بخش علمی، فناوری، نظامی، سیاسی و همه ابعاد قدرت در کجا ایستاده‌ایم.

این مسئول اظهار کرد: تنها کشوری که با شجاعت در کنار فلسطین قرار گرفت جمهوری اسلامی ایران بود، اقشار مختلف پای کار آمدندد و در جنگ رسانه‌ای و اراده پیروز میدان شدیم.

برسلانی از خانواده‌هایی که در مسابقه کتابخوانی در کناب فرزندان خود بودند قدردانی کرد و گفت: بهترین اندیشه‌ها را تبلیغ کردید که فرزندانتان مطالعه کنند و امید است با همت شما، این انقلاب که زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است را به صاحب اصلی‌اش تقدیم کنیم.

ارسال ۶۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره اشک انار

رئیس بسیج هنرمندان مازندران در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای تیرماه فراخوان جشنواره ادبیات استانی را منتشر کردیم و ۱۸۳ داستان به دبیرخانه رسید و پس از سه مرحله داوری ۹ نفر برگزیده انتخاب شدند.

حمیدرضا هراسانی با بیان اینکه منتخبان این جشنواره به مرحله کشوری راه یافتند و با سایر استان‌ها رقابت کردند، افزود: از ۱۵ برنده کشوری در جشنواره ادبیات داستانی بسیج، ۲ نفر از مازندران عزیزالله محمدپور از بابل و سارا حسنی از گلوگاه در بخش نوجوانان در میان برگزیدگان قرار دارند.

وی یادآور شد: از ۱۸۳ اثر، ۳۵ داستان انتخاب شده تا در قالب کتاب منتشر شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال ۶۲۷ اثر به سیزدهمین جشنواره اشک انار به دبیرخانه رسید، تصریح کرد: آثار در سه مرحله داوری شد و برندگان این جشنواره هم به ۲ جشنواره کشوری افق‌های روشن و اشک انار راه می‌یابند.

هراسانی با بیان اینکه ۱۳ اثر حائز رتبه برگزیده استانی شدند و پنج اثر شایسته تقدیر در این جشنواره داریم، ادامه داد: ۲۰۰ اثر به مرحله پایانی راه یافت که این آثار در قالب کتاب منتشر شده و در دهه فجر رونمایی می‌شود.

وی درباره مسابقه کتابخوانی سرباز کوچک، گفت: ۲هزار جلد از این کتاب منتشر شد و در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفت که ۸۶۵ نفر در این مسابقه شرکت کردند و ۲۰ نفر برگزیده شدند.

در این مراسم از برگزیدگان هر سه جشنواره قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *