دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم آغاز فعالیت طرح ساماندهی سواحل شهرستان جویبار

مراسم آغاز فعالیت طرح ساماندهی سواحل شهرستان جویبار باحضور استاندار مانزدارن و فرمانده سپاه کربلا برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی‌پور روز جمعه در حاشیه مراسم آغاز فعالیت طرح ساماندهی سواحل شهرستان جویبار، اظهار کرد: امسال خوشبختانه ایام عید باستانی ما با ماه مبارک رمضان همزمان شده و این تقارن معنویت ویژه‌ای را به مازندران خواهد داد. بر همین اساس نیز فعالیت‌های فرهنگی نوروزی مازندران را متناسب با فضای معنوی ماه مبارک رمضان و فضای شادابی که باید در نوروز داشته باشیم پیش می‌بریم.

وی افزود: در این رابطه جلسه‌ای داشتیم و فعالیت‌های در نظر گرفته شده مربوط به سواحل مازندران را بررسی کردیم. قرار شد که ماه رمضان در سواحل استان برنامه‌های متناسب با ارزش‌های اسلامی و جنگ‌های شادی برگزار شود تا فرهنگ غنی رمضان را در برنامه‌های سواحل بگنجانیم.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: سواحل ما باید نماد تمدن مازندران شود و نباید رنگ و بوی الگوهای غربی پیدا کند. در استانی که ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد، بزرگترین کار فرهنگی باید اجرای وصیتنامه شهدا باشد. همه شهدا نیز نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی تاکید داشتند. امیدواریم با همدلی و همراهی خوبی که در دستگاه‌های متولی دیده می‌شود این اتفاق خوب بیفتد.

حسینی‌پور گفت: در کارهای فرهنگی سواحل، حوزه‌های علمیه مازندران، دانشگاه‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و برخی فعالان فرهنگی استان دخیل هستند و فرآیند اجرایی آن نیز با محوریت سپاه کربلای استان انجام می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: انتظار داریم همان‌طور که صدا و سیما بیشترین نقش را در آزادسازی سواحل برای گفتمان‌سازی و عملیات روانی انجام داد، اکنون هم برای سواحل ما برنامه‌های متنوعی را تدارک ببیند که مردم ماه رمضان در سواحل برنامه‌های خوبی را شاهد باشند.

استاندار مازندران با اشاره به میزبانی ساحل و دریای مازندران از میلیون‌ها مسافر در نیمه نخست سال، اظهار کرد: رئیس‌جمهور همان‌طور که اهتمام ویژه‌ای برای آزادسازی سواحل مازندران داشتند، برای ایجاد زیرساخت‌ها هم به طور مکرر پیگیر هستند تا خدمات ارائه شده در سواحل در شأن مردم ایران و مازندران باشد. در همین زمینه بودجه سواحل ما طی این ۲ سال افزایش چشمگیری داشت.

حسینی‌پور افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تلاش عزیزان ما کاهش چشمگیر تلفات انسانی و غریق‌ها بود. البته هنوز هم جا دارد تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا حتی یک غریق هم در مازندران نداشته باشیم.

وی، اظهار کرد: ناجیان غریق هر سال در ساحل خدمات زیادی ارائه می‌کردند، اما حقوقی اندک با تاخیر زیاد به آن‌ها پرداخت می‌شد. با پیگیری‌های انجام شده در این دولت هم مبلغ دریافتی ارتقاء یافت و هم حقوق‌شان هر ماه به موقع پرداخت می‌شود. برای زیرساخت‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان در سواحل مانند هلال احمر، هیئت نجات غریق و نیروهای امنیتی و انتظامی مستقر در سواحل نیز بودجه‌های خوبی تزریق شد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: برخی شهرداری‌ها هم سرمایه‌گذاری‌های خوبی در نوار ساحلی کردند. خط ساحلی و کنارگذرهای ساحلی ایجاد شد که هم می‌تواند حریم سواحل را حفظ کند و هم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد. صمیمانه از همه دستگاه‌ها به ویژه کسانی که در حوزه اقدامات فرهنگی فعالیت کردند، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که این روند با شتاب و سرعت بیشتری دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *