دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

محفل شعر نگین سلیمان “روایت حبیب” در سالن ارشاد ساری

 به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم عصر شعر با عنوان “نگین سلیمان”، روایت حبیب با همکاری بسیج هنرمندان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سازمان بسیج مداحان استان مازندران در سالن سلمان هراتی مرکز استان برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

در این محفل ادبی، علاوه بر شعرخوانی شاعران برگزیده مازندران، نقاشی زنده توسط استاد غلامی از یادگاران و هنرمندان هشت سال دفاع مقدس، و مداحی نیز زینت‌بخش این دورهمی صمیمی شد.

سردار احمد برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا نیز سخنران مراسم بود و از هنرمندان خواست؛ باتوجه به اینکه دشمن با تمام ابزار‌های روز در بنگاه‌های تبلیغاتی و خبری خود علیه جریان‌های انقلابی و اسلامی به پا خواسته است، هنرمندان ما نیز در این جنگ نرم، با روشنگری و تبیین اهداف انقلاب و مکتب حاج قاسم، در جهت ناامید کردن دشمنان تلاش کنند.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با گرامیداشت یاد و نام سردار دلها، از برگزاری ویژه برنامه‌های متنوعی ازجمله شعر، همایش و مسابقات فرهنگی هنری و رسانه‌ای با هدف انتقال مکتب شهید سلیمانی به نسل نوجوان و جوان سخن گفت.

حمیدرضا هراسانی رییس بسیج هنرمندان مازندران نیز با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار دلها، علت نامگذاری عصر شعر به نام “روایت حبیب” را در این دانست که هم خود شهید دوستدار مردم، و هم افراد حاضر در این مراسم – که به عشق او آمدند – او را دوست دارند.

او اعلام کرد که شاعران مراسم امروز، برگزیدگان جشنواره‌های شعر در هفته دفاع مقدس و بسیج بوده‌اند.

در پایان مراسم، از شاعران منتخب استان مازندران با تقدیم لوح سپاس، قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *