دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

محفل شعر فجر باحضور نماینده مقام معظم رهبری در مازندران

ویژه برنامه استانی محفل «شعر فجر» همزمان با سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در دفتر آیت الله «محمدی لائینی» نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران، با حضور «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «سکینه خاتون مهدیان پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و «مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری مازندران و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شعرخوانی شاعران آئینی استان مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در محفل شعر فجر که با حضور شاعران مطرح استان مازندران در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای بسیار پرخاطره و زیبای دهه فجر چهل و پنجمین سالروز پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی قرار داریم و هر روز تداعی کننده خاطرات بسیار شنیدنی و مرورکردنی دهه فجر ۵۷ است که در همه شهرها و خیابان‌ها آخرین درگیری‌ها بین جنود شیطان و جنود رحمان به‌ویژه در تهران بزرگ که به ۲۲ بهمن رسیده و شکسته شده و انقلاب اسلامی شکوهمند ایران به پیروزی رسید.

وی افزود: خداوند انقلاب اسلامی را بر ویرانه‌های آن رژیم صهیونیستی شاهنشاهی بنا نهاده و از نقش، حضور، وحدت و انسجام مردم نباید غافل شد که خداوند به واسطه مقاومت‌ها این پیروزی را عنایت فرمودند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه بعثت، نعمت بسیار بزرگ و اعظم نعمات خداست، گفت: به برکت بعثت، ما مسلمان و مومن شده و راه هدایت را یافتیم، انقلاب اسلامی ما برگرفته و پرتوی از بعثت است، بعثتی که از درون جان مردم ایجاد شده و این مردم برانگیخته شده به چنین پیروزی نائل آمدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: در آستانه یک آزمون بزرگ به نام انتخابات هم قرار داریم و مردم ایران باید در این آزمون سربلند و سرافراز ظاهر شوند و ایرانی قوی با حضور حداکثری شکل بگیرد که حتما هم خواهد شد.

امام جمعه ساری یادآور شد: بخشی از دل نوشته‌ها و دل گفته‌ها همین چیزی است که توسط شاعران ارائه شده و مراتب دلدادگی خود را نسبت به نظام، امام، راه شهیدان عزیز و ملت بزرگوار گفتید و شنیدیم، از اینکه شاعرانی در خط هدایت و ولایت در استان داریم که مشت حاضر نمونه خرواری است بسیار خدا را شاکریم.

این مسئول اضافه کرد: البته دوست داشتیم که شعر بیشتر به زبان شیرین مازندرانی بیان می‌شد، چه چیزی بهتر از اینکه این شعر خرج این ایام شود، هر که باید با زبان خودش مدح گوید و این حرکت عظیم مردمی را تشریح و تبیین کنند.

وی در پایان عنوان کرد: قطعا ارواح تابناک شهیدان خوشحال شدند و خوشحالی بیشترشان این است که ۲۲ بهمن و مهمتر از آن ۱۱ اسفند همه حضور پیدا کرده و عبادت بزرگ رای دادن را به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انجام داده و مشارکت حداکثری داشته باشیم، استان ولایی مازندران این را نشان داده که درصد رای مردمی حداکثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *