دسته‌ها
آرشیو فرهنگی مازندران

محفل شعر امیرالمومنین(ع) در مسجد فقیه محله جویبار

محفل شعر امیرالمومنین(ع) با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در مسجد فقیه محله جویبار برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

حجت الاسلام شریف تبار مدیر کل تبلیغات اسلامی شامگاه 26 فروردین در محفل شعر وصف امیرالمومنین که در مسجد فقیه محله جویبار با حضور برخی از شاعران استان و مردم منطقه برگزار شد ، ذکر و مدح امیرالمومنین (ع) را نعمتی بزرگ برشمرد و گفت : به تکرار در روایات آمده است که مجلس ذکر علی (ع) عبادت است و حضور در این مجالس مایه تقرب الهی است .
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ،وی با بیان اینکه منبع عظیمی از سخنان ، مواضع و فرامین حضرت علی (ع) در کتاب شریف نهج البلاغه گردآوری و مورد دسترس است ، افزود : کسی که بسیاری از عاشقان و محبان آن حضرت مسلمان هم نیستند ، جرج جرداق ، نویسنده بزرگ مسیحیت، خودش عنوان کرد، بیش از 200 بار سخنان امیرالمومنین در نهج البلاغه شریف را مطالعه کرده و از آن بهره برده است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان مکتب امیرالمومنین را مکتبی شهید پرور عنوان کرد و ادامه داد: امیرالمومنینی که آن جوان، در قلب اروپا عاشق و شیفته و شیدایش می شود و به دین اسلام و تشیع می پیوندد و در آن کوران حوادث اروپا به نام کمال کورسل در دفاع مقدس به شهادت می رسد .

حجت الاسلام شریف تبار به تربیت یافتگان حضرت علی (ع) اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : آنهایی که دل خودشان را در معرض تربیت امام علی (ع) قرار داند . شجاعانی می شوند که همیشه همچون علی گویای حق هستند و زبان حق در لسانشان جاری است . شاگردان و اصحابی که سالها بعد در مواجهه با معاویه ، همان شجاعتی که امیرالمومنین در رگ و خون و پوست انها گذاشت ، تا ابدالدهر باقی مانده و این مقام علی است که در طول تاریخ انسان های زیادی را تربیت می کند و شیفتگان زیادی را در مکتب خودش پرورش می دهد .
وی ادامه داد : مهم آن است که انسان دل و قلب خود را که محل تربیت و پذیرش خوبیهاست در معرض استاد بزرگی چون امیرالمومنین علی علیه السلام قرار دهد، مانند آن شخصی که در مقابل معاویه ایستاد و معاویه خطاب به این یار وفادار امیرالمومنین (ع) می خواست طعنه بزند و گفت : این الطرفات؟ سه فرزندی که داشتی چه شدند ؟ علی نسبت به تو انصاف را رعایت نکرد و فرزندانت را در جنگ صفین جلوتر از حسنین به جنگ فرستاد . معاویه به تصور اینکه این یار امام ، انسانی سست عنصر است این مسئله را مطرح کرد در صورتیکه آن شخص وفادار با اشک پاسخ داد : به خداوند سوگند ما حق علی (ع) را بجا نیاوردیم که امروز علی کشته باشد و ما زنده بمانیم . معاویه در جواب گفت : تو که اینقدر کشته و شیدای علی هستی ، پس چگونه صبر می کنی و صبرت چگونه است ؟ آن شخص جواب داد: حال من امروز مانند مادری است که در دامانش فرزندش را ذبح کرده باشند و علی (ع) را از دست دادم و از دیدار او محروم هستم .
مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه به برخی از روایت های شجاعانه یاران امام اشاره و بیان کرد : مومنانی که شیعیه و پیرو واقعی آن امام همام هستند، در معرکه ها و صحنه های مختلف ، دست از اهل بیت (ع) و ارزشهای اسلام نمی کشند و در مقابل هجمه ها ،دشمنی ها و کارزارهای مختلف ثابت قدم می مانند .
گفتنی است ، محفل شعر امیرالمومنین به همت اداره کل تبلیغات اسلامی ، مجمع موسسات فرهنگی تبلیغی استان و حجت الاسلام مهدوی سیرت امام جماعت مسجد فقیه محله جویبار با حضور حجت الاسلام درخشنده معاون فرهنگی این اداره کل ، حجت الاسلام بهرامی رییس اداره تبلیغات اسلامی جویبار و حجت الاسلام روحانی نیا دستیار ویژه مدیر کل ، جمعی از شاعران مطرح استان و اهالی منطقه برگزار و در پایان مراسم از شاعران تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *