دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

صادرات نخستین محموله مرکبات مازندران از بندر امیر آباد به روسیه

ارسال نخستین محموله صادرات مرکبات مازندران به کشور روسیه از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر انجام شد.

عکاس(حمیدرضا معیری) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در حاشیه صادرات نخستین محموله مرکبات مازندران به کشور روسیه توسط کشتیرانی دریای خزر از بندرامیرآباد به خبرنگاران اعلام کرد: توسعه صادرات محصولات به عنوان یکی از برنامه ریزی های اصلی در دستور کار مسوولان بخش خصوصی و دولتی استان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که، در این زمینه بخش دولتی و خصوصی تلاش های خوبی انجام دادند، ‌ادامه داد: در همین راستا آغاز صادرات از طریق کشتی های کشتیرانی ایران و عقد قرارداد با روسیه برای صادرات مواد غذایی مازندران انجام شده است.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: نخستین محموله مرکبات مازندران از طریق کانتینر یخچال دار دریایی امروز به روسیه صادر شد.

وی با اشاره به نقش موثر صادرات متمرکز در حوزه کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: فعالیت متمرکز در این حوزه در استان باعث شده در قیمت گذاری های این محصولات تاثیر بگذارد و قیمت برخی محصولات کشاورزی به نفع تولیدکنندگان چندین برابر افزایش یابد.

حسینی پور به فعالیت سه بندر نوشهر، ‌امیرآباد و فریدونکنار در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: این بنادر علاوه بر صادرات محصولات تولیدی استان، محلی برای ارسال محصولات کشاورزی کشور هستند به طوری که پسته کرمان و خرما خوزستان از این بنادر به کشورهای همسایه صادر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی خط دریایی، بخش قابل توجهی از صادرات کشور به کشورهای همسایه از مازندران انجام شود و برای توسعه آن نیز باید ظرفیت سازی در بنادر به وجود آید.

استاندار مازندران به مصوبه ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان اشاره کرد و گفت: با ایجاد این منطقه، فعالیت‌های بنادر استان چند برابر ارتقا خواهد یافت و هم اکنون در آستانه انجام تشریفات کاربری راه اندازی این منطقه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *