دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دوازدهمین همایش آزادگان موصل یک در تنکابن

دوازدهمین همایش آزادگان موصل یک در تنکابن باحضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن اهدای مدال اسیرالکربات به آزادگان گفت: ای کاش اسرای عراقی اسیر در ایران خاطرات خود را بنویسند تا به فارسی ترجمه شود و خاطرات اسرای ما در عراق به عربی ترجمه شود و دو ملت برخوردها را ببینند تا مشخص شود حق چیست و باطل چیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دوازدهمین همایش آزادگان موصل یک که در تنکابن برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: آزاده بودن از آزاد بودن مهم‌تر است، خیلی‌ها آزاد هستن ولی آزاده نیستند.

وی افزود: از اینکه نمایندگان مردم ما در اسارتگاه‌های عراق برای مردم و ملت ما آبرو و افتخار بودند خدا را شاکریم و روح حماسه، آزادگی، حریت و پایبندی به انقلاب اسلامی و ولایت را در همان اسارتگاه‌ها به نحو احسن حفظ کردند و مایه شگفتی بعثیان شدند، جسمشان را تسخیر کردند اما عقیده و روحشان را نتوانستند تسخیر کنند.

وی افزود: شما آزادگان دو اسارت را تحمل کردید، اسارت دشمن و اسارت سختی‌ها و شکنجه‌های جسمی و روحی را، همچون امام حسین (ع) که اسیر بودند، نیروهای عراقی در ایران فقط اسیر جنگی بودند در کمال عزت بودند، حقوق اسرا را دریافت می‌کردند.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: اینجا دعا بود، قرآن بود، بیش از ۶ هزار نفرشان حافظ بخش‌هایی از قرآن شدند، ۹۶۵نفرشان حافظ کل قرآن شدند اما آنجا نام قرآن را می‌بردید کتک می‌خوردید، ای کاش اسرای عراقی که در ایران اسیر بودند خاطرات خود را بنویسند تا به فارسی ترجمه شود و خاطرات ایرانی‌های اسیر در عراق نیز به عربی ترجمه شود تا نشانه‌های حق و باطل مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: بنده به شما مدال اسیر الکربات را می‌دهم، اگر شهدای ما مدال شهادت را از امام حسین (ع) گرفتند شما آزادگان عزیز مدال اسیر الکربات را از امام حسین (ع) دریافت کردید که بنظرم در برخی از وقت‌ها هر روزتان آنجا یک شهادت بود، خاطراتی خوانده می‌شود که ۵۰ نفر نوبتی حق نشستن داشتن و متاسفانه ظرف آب و اجابت مزاج یکی بود.

این مسئول با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: برخورد پیامبر (ص) با اسرا زیبا بود، در مقابل برخورد ددمنشانه بعثی ها با اسرای ایرانی! تنها می‌توان گفت که زحمات شما به‌یاد ماندنی است، حفظ ارزش‌ها مهمتر از اصل ارزش‌هاست، امیدواریم که ثابت قدم مانده و الگو برای همه جامعه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *