دسته‌ها
آرشیو

سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، صبح پنجشنبه(۲۸ مهر ۱۴۰۱)در سفر به استان مازندران در گردهمایی سراسری مدیران ستادی معاونت امور باغبانی، معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران امور باغبانی استانهای وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی ایران شرکت کرد.

عکاس(احسان فضلی)منبع:خبرگزاری ایرنا

سید جواد ساداتی نژاد در نشست صمیمی با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ساری افزود: نیروی انسانی ثروت وزارت جهاد کشاورزی هستند و با ۲۰ میلیون نفر کشاورز بزرگترین خانواده کشور هستیم.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی در بازار هم اضافه شد و این ماموریت بدون افزایش نیروی انسانی در  بازار به درستی رصد و عملیاتی شده است. 

رسالت وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که سال گذشته در تولید برنج، گندم، ذرت و دیگر محصولات خوب عمل کردیم، بیان کرد: رسالت اصلی وزارتخانه حمایت از تولید است چرا که بزرگترین حمایت از مصرف کننده، حمایت از تولیدکنندگان است، یعنی تولید باید باشد تا قیمت مفهوم پیدا کند.

ساداتی نژاد با بیان این که امروز محصول ایرانی با برند دیگر در دنیا به فروش می رود، افزود: مازندران در بخش بازار و صادرات محصولات کشاورزی با چالش جدی مواجه است که باید حل شود.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات مرکبات تعهد ارزی را تا ۵۰ درصد تخفیف دادیم.

۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار حمایتی برای محصول گندم داریم

وزیر جهاد کشاورزی از خرید تضمینی مرکبات خبر داد و گفت: در تولید گندم اتفاق بزرگی رخ داد و مدیون کارشناسان خدمات کشاورزی هستیم؛ در این بخش امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار حمایتی را در گندم داریم. 

به گفته ساداتی نژاد، اکنون دلالی در بازار مرغ زیاد است که باید این موضوع حل شود.

اعتبار زهکشی اراضی شمال از طریق تهاتر نفت تامین خواهد شد

وی به زهکشی  اراضی شمال اشاره کرد و ادامه داد: شخص رییس جمهور نسبت به این موضوع مهم کشاورزی که سبب خودکفایی محصولات می شود پیگیر هستند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲ میلیارد دلار برای زهکشی اراضی شمال نیاز است که طی چهار سال از طریق تهاتر نفت تامین خواهد شد.

انتقاد از روند کند سنددار شدن زمین‌های کشاورزی مازندران

ساداتی نژاد نسبت به روند کند سند دار شدن زمین های کشاورزی مازندران انتقاد کرد و افزود: این اصلا برای کشاورزی استان درست نیست؛ اگرچه کار مازندران در حوزه سند کشاورزی دارای مشکلاتی است اما باید در این دولت حل شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال آینده تداخلات زمین مازندران باید حل و تا پایان دولت سند دار شدن زمین های کشاورزی را در مازندران داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز طرح هفته کاری این وزارتخانه در استان های کشور خبر داد و گفت این طرح را در مازندران شروع خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی پنج شنبه با استقبال استاندار مازندران از جاده هراز وارد این استان شد؛ ساداتی نژاد پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم(ع) رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

وی همچنین با حضور در پایانه صادراتی برنج آمل، در جریان آخرین وضعیت قیمت و عرضه و تقاضای بازار این محصول استراتژیک قرار گرفت.

ساداتی نژاد در ادامه در گردهمایی سراسری مدیران ستادی معاونت امور باغبانی، معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران امور باغبانی استانهای وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی ایران که در بابلسر برگزار شد، حضور یافت.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از باغ ۲۰ هکتاری مرکبات در بابل بازدید و سپس با حضور در خرماکلا قائمشهر با ظرفیت های تولید لیموترش در این روستا آشنا شد.

مازندران سالانه با تولید دو میلیون و ۷۵۰هزار تن انواع مرکبات به خصوص پرتقال رتبه نخست کشور را دارد.

در حال حاضر باغداران مرکبات مازندران مشغول برداشت نارنگی هستند و از۱۵ آبان نیز برداشت پرتقال در استان شروع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *