دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

زنگ هنر انقلاب اسلامی در هنرستان مرحوم عمادی ساری

زنگ هنر انقلاب اسلامی به میزبانی هنرستان مرحوم سید صادق عمادی شهرستان ساری با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس حوزه هنری دیار علویان به صورت نمادین نواخته شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

معصومی گرجی گفت: هرساله در ایام منتسب به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، زنگ هنر انقلاب در مدارس نواخته می شود تا دانش آموزان با هنر انقلاب و سیره عملی شهید آوینی آشنا شده و با انتخاب درست راه و روش و الگوی مناسب در عرصه هنری ورود اثر گذار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مهدی معصومی گرجی- رئیس حوزه هنری مازندران درآئین نواخته شدن زنگ هنر انقلاب اسلامی به میزبانی هنرستان سید صادق عمادی شهرستان ساری ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه های هفته بزرگداشت هنرانقلاب با هدف جریان سازی جهت معرفی هنر و هنرمند متعهد برنامه ریزی و اجرایی می شود، اظهار کرد: تقویت جایگاه هنرمند متعهد مورد توجه است.

وی با بیان اینکه هنرمند متعهد برای معرفی و تبیین تاریخ، فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، اخلاق و معرفت ایرانی اسلامی تلاش دارد، افزود: هفته هنر انقلاب تلنگری برای مردم و جامعه جهت حرکت هنر د رمسیر رشد و تعالی فردی واجتماعی محسوب می شود.

معصومی گرجی با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی زندگی خود را وقف پیوند هنر با ارزش های اسلامی کرد، گفت: نوجوانان و جوانان باید با الگوگیری از شهید آوینی برای تولید آثار فاخر هنری با هدف معرفی ارزش های انقلاب اسلامی گام بردارند.

وی به نواختن زنگ هنر انقلاب در هنرستان هیات امنایی مرحوم سید صادق عمادی ساری اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور معنوی مادر شهید والامقام صادق معلمی از شهدای غواص دوران دفاع مقدس برگزار شد.

معصومی گرجی اذعان کرد: هرساله در ایام منتسب به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، زنگ هنر انقلاب در مدارس نواخته می شود تا دانش آموزان با هنر انقلاب و سیره عملی شهید آوینی آشنا شده و با انتخاب درست راه و روش و الگوی مناسب در عرصه هنری ورود اثر گذار داشته باشند.

وی  با بیان اینکه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در مازندران با همکاری دستگاه های فرهنگی هنری و هنرمندان این خطه از شمال کشور درحال برگزاری است، گفت: برپایی نمایشگاه های تخصصی، نشست ها و میزگردهای تخصصی هنر انقلاب، تجلیل از هنرمندان متعهد و معرفی هنرمند سال مازندران از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *