دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

رونمایی از کتاب “بر سر سفره عهد” در یادواره شهدای روستای اسرم میاندورود

مراسم بزرگداشت شهدای روستای اسرم با محوریت شهید «محمد گیتی نژاد» به همراه رونمایی از کتاب «بر سر سفره عهد» روایت همسر این شهید بزرگوار در مسجد سجادیه برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

مراسم بزرگداشت شهدای روستای اسرم با محوریت شهید «محمد گیتی نژاد» به همراه رونمایی از کتاب «بر سر سفره عهد» روایت همسر این شهید بزرگوار شب گذشته در مسجد سجادیه برگزار شد.

سردار «عبدالله ملکی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا با خدا عشق بازی کردند و قبل از شهادت عاشق معبود شدند تا به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: جنگ زمانی در سال ۱۳۵۹ از طرف رژیم بعثی عراق به پشتیبانی کشور‌های ابرقدرت جهان بر کشورما تحمیل شد که انقلاب اسلامی هنوز قدرت حاکمیتی آن شکل نگرفته بود.

سردار ملکی اضافه کرد: قبل از جنگ در خوزستان بمب‌های زیادی توسط گروهک ضد انقلاب و استخبارات عراق در مجامع عمومی و خطوط انتقال نفت منفجر شد و تعدادی زیادی مجروح و شهید شدند.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی با اشاره به اینکه، شهدا خاص بودند وافرادی اهل دعا، نماز شب خوان، اهل خمس و زکات، قانع، متواضع، اخلاق‌مدار و ولایت دوست بودند، گفت: شهدا قبل از شهادت با عشق به معبود شهید بودند و عاشق شهادت بودند که توانستند علاوه بر مادیات دنیا حتی از جان ارزشمندشان در راه خدا و اسلام و انقلاب بگذرند.

در پایان این مراسم، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از کتاب «بر سفره عهد» روایت خاطرات همسر شهید «محمد گیتی نژاد» رونمایی شد و با اهدای لوح سپاس از سوی سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران از «سیده ربابه حسینی نژاد» همسر شهید و راوی کتاب، «حدیثه صالحی» نویسنده کتاب و «سید حسین، ولی پور» پژوهشگر کتاب تجلیل به عمل آمد.

کتاب «بر سر سفره عهد» روایت «سیده ربابه حسینی‌نژاد» همسر شهید «محمد گیتی نژاد» بر اساس پژوهشی از «سید حسین، ولی پور» و تدوین «حدیثه صالحی» توسط انتشارات «سرو سرخ» وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در سال ۱۴۰۱ به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *