دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دیدار آیت الله لائینی با نمایندگان طلاب و فضلای مازندران در قم

دیدار آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی با نمایندگان طلاب و فضلای مازندران باحضور استاندار مازندران در سالن جلسات دفتر مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

عاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای مازندران که در سالن جلسات دفتر مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، انتخاب اعضای جدید مجمع نمایندگان طلاب را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدواریم شاهد پیشرفت طلاب مازندرانی در قم باشیم.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مازندران،وی با بیان اینکه دغدغه و مسائل طلاب را با اهتمام جدی دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: اینکه مصوبات چقدر انجام می‌شود به میزان پیگیری طلاب ارتباط دارد، ما باید در ابتدای جلسه مصوبات جلسات گذشته را بررسی می‌کردیم و در مورد آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کردیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: دغدغه همه ما باید مسائل فرهنگی باشد چراکه ما سربازان امام زمان(عج) هستیم و مسئولان هم باید ابزارهای لازم برای جنگیدن در برابر دشمن را در اختیار ما قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه امروز مدارس مهم‌ترین مراکز کشور هستند، گفت: طلاب باید طرح‌های خود را برای رفع مشکلات خیابان‌ها، اماکن عمومی و مراکز آموزشی ارائه دهند و در این راستا ابزارهای مورد نیاز را درخواست کنند.
لائینی گفت: ما باید با مسئله کشف حجاب با قاطعیت برخورد کنیم و نهادها باید کارهای خود را به درستی انجام دهند، نیروی انتظامی، بسیج و صمت باید برخورد جدی داشته باشند و طلاب هم باید کار فرهنگی خود را دنبال کنند.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات بر جای مانده از دهه 90 زیاد است، گفت: دولت انقلابی واقعا مظلوم است و هدف مهم از اغتشاشات اخیر این بود که دولت از اهداف مورد نظر ناکام بماند هر چند امنیت و وحدت مردم نیز در اغتشاشات هدف گذاری شده بود و دشمن نتوانست به اهدافش برسد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه هر توسعه‌ای باید با یک پیوست فرهنگی همراه باشد، عنوان کرد: پیوست فرهنگی از الزامات کاری دولت مردمی سیزدهم است چراکه فرهنگ در حوزه‌های مختلف پایه و زیربناست.

وی از تعامل مطلوب میان استانداری و علمای مازندران یاد و اضافه کرد: مازندران یکی از هدف‌های اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر بود و عناصر خاصی در مازندران حضور داشتند که توانستیم حرکت‌های آنان را خنثی کنیم.
استاندار مازندران تصریح کرد: دشمنان برای فروپاشی سریع شهرستان‌های آمل و قائم شهر برنامه جدی داشتند اما به لطف و عنایت الهی و با تلاش دستگاه‌های فرهنگی و مردم، مازندران جواب دندان شکنی به دشمن داد و دشمن را ناامید کرد.
وی عنوان کرد: طلاب در میان مردم هستند و بدون واسطه با اقشار مختلف ارتباط دارند به همین علت می‌توانند نظام مسائل هر شهرستان را تهیه و به مسئولان منتقل کنند.
حسینی‌پور رفع مشکلات مردم توسط علما را اعتقاد رهبری دانست و گفت: حضور عالم برجسته دینی در یک منطقه و انعکاس و پیگیری مسائل آن منطقه می‌تواند در رفع مشکلات تاثیرگذار باشد و مسئولان ارشد استان مازندران نیز از این موضوع حمایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم‌های گرفته شده استانی، نمایندگان طلاب هر شهرستان می‌توانند در شورای اداری هر شهرستان حضور یابند، گفت: اکنون به سبک دهه اول انقلاب باید مسائل مردم را حل کنیم و روحیه انقلابی، حضور علما در همه عرصه و فعالیت جهادی را با جدیت دنبال کنیم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.


*احداث مجتمع فرهنگی طلاب مازندران پیگیری می‌شود
استاندار مازندران از مازندران به عنوان یک منطقه عالم‌خیز نام برد و افزود: باید در قم یک پایگاه مناسب داشته باشیم تا طلاب مازندرانی گردهم جمع شوند و حرکت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را به صورت منسجم دنبال کنند.
وی با تاکید بر اینکه عملیات تهاجم فرهنگی دشمن تمام نشده است، تصریح کرد: سال گذشته ناهنجاری‌های خاصی در سواحل نداشتیم و توانستیم حرکت‌های فرهنگی از جمله برپایی میز قرآن را در سواحل دنبال کنیم و امسال هم برای حفظ فضای فرهنگی مازندران نیازمند فعالیت و ایده‌پردازی طلاب هستیم.
*معیشت و فرهنگ باید در کنار یکدیگر دنبال شود
استاندار مازندران با بیان اینکه مسائل فرهنگی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی از مسائل اول و اولویت‌های مهم کشور است، گفت: معیشت و فرهنگ باید در کنار یکدیگر دنبال شوند و در این راستا به نیازهای مختلف باید توجه شود.
وی ادامه داد: بنده می‌دانم امروز طلاب بیشتر از دیگر اقشار تحت فشار هستند چراکه امروز مردم بیشتر از مسئولان از طلاب و علما توقع دارند اما در طول تاریخ هر جا که روزهای پرخطر اسلام بود روحانیت در میدان حضور داشت و از جان، مال و آبروی خود هزینه کرد تا توانست اسلام را زنده نگه دارد.
حسینی‌پور گفت: طلابی که شرایط نهضت ملی مسکن را دارند می‌توانند یک تعاونی تشکیل دهند تا مشکل مسکن این قشر با استفاده از ظرفیت‌های موجود رفع شود و ما آمادگی داریم برای قسط اول مسکن ملی نیز تسهیلاتی را به طلاب اختصاص دهیم.

در ادامه این نشست ، حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اهمیت کار فرهنگی بر اساس زیست بوم فرهنگی بر لزوم توجه به بیانیه گام دم انقلاب تاکید کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *