دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی مازندران

دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید مدافع امنیت مصطفی نوروزی در ساری

به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت جهادگر شهید مصطفی نوروزی، دومین کنگره ملی بزرگداشت این شهید مدافع امنیت، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگو‌های موفق دهه ۶۰ و نسل دوم انقلاب با رویکرد جوانان انقلابی و جان‌فدا و پای کار نظام و انقلاب سه شنبه دوم اسفند همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

 
دبیر دومین کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی با بیان اینکه ترویج گفتمان انقلاب در حوزه تکریم و تجلیل از ایثارگری‌های شهدا و خانواده‌های شهدا از جمله اهداف این کنگره به شمار می‌آید، افزود: آشنایی نسل نوی انقلاب با زیست عفیفانه و زیست شهیدانه شهدای عزیز نیز از دیگر اهداف است.
بلال زاهدی، همایش بزرگ پهلوانان اخلاق‌مدار در رشته‌های رزمی و دفاع شخصی و کنگره ملی شعر «مروارید عمان» رااز برنامه‌های جانبی این کنگره برشمرد و با اشاره به ابعاد شخصیتی، حقیقی، حقوقی و بُعد مذهبی شهید گفت: شهید مصطفی نوروزی از فعالان فرهنگی در برگزاری یادواره‌های شهدا و کاروان «زیر سایه خورشید» و همچنین از نخبگان ورزشی رزمی و مددکار اجتماعی و جهادگر بود.
وی با بیان اینکه کنگره شعر «مروارید عمان» اقتباس از محل شهادت شهید مصطفی نوروزی است، گفت: هر سال یک نامواره برای کنگره داریم که پارسال با عنوان «امنیت این حرم با ماست» بود و امسال با عنوان «می‌ایستیم پای، ولی زمان خود» مزیّن شده است.
زاهدی همچنین آزادسازی یک زندانی به نیابت از شهید مصطفی، رونمایی از اپلیکیشن مجازی در بستر وب، ساخت یک سرود و رونمایی از دو کتاب با عنوان (با عنوان عمو مصطفی و ماجرای مصطفی) با محوریت شهید نوروزی و اهداء نشان خدمت مصطفی به هشت نفر در حوزه های مختلف ، تقدیر از گروههای جهادی ملی، استانی و شهرستانی و همچنین خانواده شهید امنیت احمد صالحی مله را از  جمله برنامه‌های اجرایی در این کنگره عنوان کرد.

نصرت الهی وعده است نباید در آن شک کرد

حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در آیین دومین کنگره ملی بزرگداشت بسیجی مجاهد مصطفی نوروزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان و شهید نوروزی گفت: شهدا با جان خود دین خدا را یاری کردند، زیراشهادت یا معامله با جان در حقیقت معامله با خداست و اولین ثمره آن وارد شدن به بهشت است.
حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه طالب شهادت یا شهید می‌شود یا مرگش ثواب شهادت دارد گفت: ویژگی شهید مصطفی نوروزی درخواست زیاد برای شهادت و ویژگی دیگر او خدمت‌رسانی و ولایتمداری بود و شهید نوروزی کسی بود که با ثبت خدمت رسانی در سیل مازندران، در سیستان و بلوچستان هم مشغول خدمت‌رسانی به مردم بود.
یادآور می‌شود؛ شهید مصطفی نوروزی ولیک چالی، چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۹ در پی اقدامات اطلاعاتی روی یکی از باند‌های جرائم سازمان یافته استان سیستان و بلوچستان حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *