دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم مازندران

دومین شورای پیشگیری از وقوع جرم مازندران با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان با موضوع جرائم در فضای مجازی به میزبانی سپاه کربلا برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

کسی حق احضار و بازجویی اشخاص را بدون دستور مقام قضایی را ندارد
دومین شورای پیشگیری از وقوع جرم مازندران با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان با موضوع جرائم در فضای مجازی به میزبانی سپاه کربلا برگزار شد.
حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران در این جلسه، گفت : سازمان قضایی نیروهای مسلح همیشه در کنار نیروهای مسلح بوده و خود را محرم اسرار آنها می داند و با توجه به رسالت پیشگیرانه ی سازمان قضایی، وقوع حتی یک جرم در یگانها رامناسب نمی داند.
حجت الاسلام زارعی افزود: وظیفه اصلی سازمان قضایی ، پیشگیری از وقوع جرم وحفظ نیروها می باشد و مجازات کیفری باید آخرین گام باشد .
این مقام قضایی با اهمیت شمردن نظارت فرماندهان بر نیروها در کاهش جرائم گفت: طبق تجارب چندین ساله که در محاکم قضایی دارم به جرات می گویم هر کجا جلوی تخلفی گرفته نشده ،متاسفانه تبدیل به جرم و ایجاد پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح شده است .
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران گفت : صراحتا عرض می کنم ، هیچ کسی بدون داشتن دستور قضایی حق دعوت ، احضار و بازجویی اشخاص رامگر با اجازه ی مقام محترم قضایی نخواهد داشت چرا که در قانون اساسی ، به مسئله ی حقوق شهروندی تاکید فراوان شده است.
زارعی ضمن با اهمیت شمردن فضای مجازی در جامعه امروز بیان داشت : باید همه ی ما از این فضا در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و امورات زندگی روز مره ، اقتصادی و تحصیلی به صورت درست استفاده کنیم و جایی برای جولان دادن دشمنان و شیاطین در این فضا قرار ندهیم .
حجت الاسلام یدالله غلامی رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران گفت:بایددر زمینه ی رسانه ای خود را تقویت و ان شالله همانند مسایل دفاعی ، دشمن هراس و بازدارنده باشیم .
سردارسیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان مازندران گفت : دشمن در فضای حقیقی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران خود را ناتوان دید لذا در بستر فضای مجازی تمام تلاش خود را برای انجام اهداف خود به کار بسته است .

ناخدا ابوطالب مطلبی جانشین دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) ارتش نوشهر گفت : با توجه به وسعت فضای مجازی ، متاسفانه امنیت مطلق در این فضا برای کسی وجود ندارد و طبق آموزه های قرآنی باید خود مراقبتی را که در جوامع غرب هم به آن عمل می کنند تقویت نماییم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *