دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی گلستان

دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در گلستان

دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در گرگان برگزار شد و این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار گلستان ، دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و جمعی از مفتی‌های کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی در گرگان برگزار شد.

عکاس(علی دهقان)منبع: خبرگزاری فارس

حجت الاسلام حمید شهریاری در دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در دانشگاه ازاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: علمای شیعه و سنی سه وظیفه مهم نظریه پردازی مفهوم وحدت و تبیین این نظریه، ایجاد سازوکار وحدت عملی و مدیریت تک صدایی تفرقه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در نخستین گام برای مدیریت بحران و مقابله با افرادی که هرچند اندک بوده اما صدای دشمن شده و طبل تفرقه می کوبند این است که توجه و تمرکز ما بر محور عقلانیت باشد و از روش سازمانی پیروی نکنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در اتفاقات اخیر برخی از مدیران دستگاه اجرایی بجای توجه و تمرکز بر روی روش عقلانیت بر محور روش سازمانی خود اکتفا کرده و به دفاع از منافع سازمانی خود پرداخته که سبب آسیب به کشور شدند.

وی ادامه داد: ایجاد گفتمان عقلانی بارزترین عقلانیت بوده که در اصل ۱۲ قانون اساسی هم اشاره شده و در این اصل  تاکید دارد که باید به ادیان و مذاهب دیگر احترام گذاشته شود و این ادیان می‌توانند آزادانه مراسم‌های مذهبی خود را طبق فقه انجام دهند.

شهریاری گفت: یکی دیگر از گام‌ها در مدیریت بحران تک صدایی تفرقه، کنترل احساسات و غلبه عقل بر احساس است و در این مسیر همه ما به ویژه مدیران باید بر احساسات خود در چنین شرایطی کنترل داشته باشند و با عقلانیت با موضوع برخورد کنند و تمرین کنترل احساسات بر هر مدیری برای زمان بحران لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه عدالت در همه جا و برای همه کس باید رعایت شود، گفت: در تمامی نگاه فقها، هیچ چیزی با ارزش‌تر از حفظ ارزش‌های نظام اسلامی نبوده و نباید اجازه دهیم تکفیر و ترور در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام شهریاری گفت: ایران اسلامی بر اصل تمدن سازی نوین اسلامی پایه گذاری شده و پایه و اساس نظام اسلامی حفظ وحدت بین تمامی افراد جامعه و گسترش وحدت بین جوامع اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مدیر در جامعه اسلامی باید هوشمند باشد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت در جامعه اسلامی استفاده کند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال تاکید کرد: این حضور نمونه بارز وحدت جامعه اسلامی است و این حضور ثابت کرد مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی همیشه در صحنه‌های حساس با شور و شعور وصف نشدنی حاضرند و پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص وجود وحدت در استان گلستان گفت: ما وحدت را در عمل در استان گلستان مشاهده می‌کنیم و این اجلاس نیز مصداق کوچک بیش از 40 سال وحدت عملی در این استان است.

شهریاری بیان کرد: مردم استان گلستان با وحدت به دنیا آمده، زیست کردند و کاملا با روحیه تقریب مذاهب تربیت شده‌اند.

در این مراسم مفتی‌های اعظم کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان و برخی از کشورهای اسلامی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *