دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

جلسه شورای مسکن مازندران به ریاست وزیر راه و شهرسازی

بیست و نهمین جلسه شورای مسکن استان مازندران به ریاست “مهرداد بذرپاش” وزیر راه و شهرسازی درسالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم نظارت بیشتر فرمانداران و اعضای شورای اسلامی شهرها بر مصوبات شهرداری ها تاکید کرد و گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که افزایش سه تا چهار برابری عوارض شهرداری ها، عامل افزایش قیمت واحدهای مسکونی در کشور شده است.

مهرداد بذرپاش در جلسه شورای مسکن مازندران در ساری افزود: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن، گرانی مصالح ساختمانی در ساخت و سازهاست که این موضوع مهم در دستور جلسه شورای عالی مسکن هفته آینده است که با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می شود، مورد بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی طبق قانون باید همکاری همه جانبه در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشد، ادامه داد: تا پایان سال باید زمین ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی واگذار شود.

بذرپاش تصریح کرد: در حوزه‌های بافت های فرسوده و مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن در بسیاری از استان ها از جمله مازندران عقب هستیم.

وی با بیان این که بسته حمایتی ساخت مسکن در بافت فرسوده مورد اهتمام قرار گیرد، گفت: مکانیزم شهرداری ها و تسهیلات بانکی می تواند ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری را رونق ببخشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این نکته که، مسوولان کاربری مسکونی زمین هایی که ۲۰ ساله نسبت به ساخت آن ها اقدام نشده را در شهرها جدی بگیرند، ادامه داد: شهرهایی حتی با جمعیت پایین زمین های سه تا چهار هکتاری با کاربری مسکونی دارند، که کاری نشده است.

بذرپاش نسب به فعالیت بی رویه و بعضاً غیر قانونی مشاوران املاک در شمال به خصوص مازندران انتقاد کرد و گفت: کنترل و نظارت جدی بر مشاوران املاک نیاز جدی برای ساماندهی عرضه و قیمت مسکن است، چراکه یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت ساختمان مسکونی، فعالیت بعضا غیرقانونی مشاوران املاک است.

وی در بخش دیگر بر لزوم شناسایی واحد های مسکونی خالی که باید از سوی مسوولان استان‌ها بسیار جدی گرفته شود، تاکید کرد و بیان داشت: عرضه زمین و تولید مسکن باید با هدف کاهش و تثبیت قیمت مسکن اهتمام شود.

بذرپاش از تکمیل و نهایی شدن قانون ساماندهی اجاره مسکن خبر داد و گفت: موضوع مهم دیگری که استان ها باید اهتمام کنند، قانون جوانی جمعیت از طریق تامین زمین است.

وزیر راه و شهرسازی، اصلاح قانون بیمه مسکن که افزایش عجیبی پیدا کرده بود را در کاهش قیمت مسکن بسیار مهم دانست و از مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در این حوزه قدردانی کرد.

یک پاسخ به «جلسه شورای مسکن مازندران به ریاست وزیر راه و شهرسازی»

باسلام‌‌باتوجه‌‌به ساخت‌سازه‌کلان‌درسلمان‌شهر اینده‌گذرگاهای‌این‌شهرفاجه‌خواهد‌شد‌لذا این قسمت‌گردشگری‌به‌طرح‌تفصیلی‌جدید‌تادیر نشده ضروریست‌..ازتوجه‌شمادستنکاران‌شهر سازی قابل‌تقدیراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *