دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

جلسه ستاد شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی مازندران

جلسه ستاد شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان مازندران با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و حجت‌الاسلام شریفی‌تبار مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در مازندران برگزار شد.

عکاس(امیرعلی عبادی) منبع: خبرگزاری پانا

 آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه ستاد شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان با تسلیت ایام اربعین حسینی و ۲۸ صفر و آخر صفر اظهار داشت: بزرگداشت این ایام یک فریضه است و لازمه و نتیجه مودت و محبت است نشانه صدق ادعای محبت ماست.

به گزارش دفاع‌پرس، وی با بیان اینکه محبت به اهل بیت فریضه واجب است، افزود: نشانه دوستی به اهل بیت این است که باید هم در ایام خوشی و شادی آن‌ها را بزرگ داشته باشیم و مجالس بزرگداشت داشته باشیم و هم ایام حزن و اندوه آن‌ها را مراسم بزرگداشت داشته باشیم و مهر و محبت قلبی خودمان را با اقامه شعائر نشان بدهیم.

محمدی لائینی بیان داشت: برنامه ریزی برای مراسم اربعین در گستره استان و هم با عنوان استانی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم در شام رحلت و شهادت پیغمبر اکرم و نوه بزرگوارش جای تشکر است.

امام جمعه ساری ادامه داد: در ایام کرونا اجتماع مازندرانی‌ها در مشهد کمرنگ شده بود و سال گذشته توفیق حضور نداشتم و امسال توفیق داشته باشیم در این مراسم و برنامه ریزی برای این بزرگداشت‌ها عبادت بسیار خوبی است و وظیفه ماست.

به گفته نماینده ولی فقیه در مازندران حقیقت دین محبت به اهل بیت است و دینداری و دین ورزی بخشی از آن به برگزاری این مراسم است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها عنایت خداست و دشمن از سلاح‌های بازدارنده ما هراس دارد، گفت: اگر نظر و عنایت اهل بیت نباشد این برای حفظ ما در مقابل دشمنان کافی نیست و خدا نکند نظر برگردد و قابلیت ما برای جلب آن نظر از بین برود و این تلاش‌ها نشانه قابلیت و ارادت ملت به اهل بیت است و قدر اهل بیت را می‌دانند و عموم مردم باید ارادت به اهل بیت را در سبک زندگی و در مناسبت‌های اهل بیتی نشان بدهند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه حفظ این انقلاب و این پرچم که به نام اهل بیت است بخشی از دین ورزی ماست، خاطرنشان کرد: تجمع مشهد با حضور مازندرانی‌ها کیفی برگزار شود و برنامه منسجم، منظم و حساب شده و با کیفیت بسیار خوب برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *