دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران به ریاست آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور حجت الاسلام طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این‌که نظام اسلامی اکنون در جنگ تمام عیار فرهنگی با دشمنان است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید پشتوانه اجرایی داشته باشد.

وی افزود: امر به معروف را باید هم در دستگاه دولتی و حکومتی و هم در بخش مردمی احیا کرد. در بخش اداری لازم است که با معروف‌سازی ادارات و منکرزدایی آن، رفتار اداری اصلاح شود.

امام جمعه مرکز استان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حکومت به مردم، مردم به مردم و مردم به حکومت است. تحقق این مهم در جامعه نیاز به تبادل‌نظر، همگرایی و هم‌افزایی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران مبارزه با عوامل منکر و سرچشمه‌های فساد را امری مهم برشمرد و گفت: نباید اجازه دهیم هر کسی در مازندران اقدام به احداث ویلاهای شخصی کند. چرا که وجود برخی رفتارهای غیرهمسوی غیربومیان با ارزش‌های جامعه باعث ضربه زدن به هویت تاریخی و فرهنگی مردم این استان می‌شود.

آیت‌الله لائینی با بیان این‌که طرح مردمی کردن آمر به معروف خوب است اما باید امنیت آن‌ها را نیز تامین کرد، افزود: وجود ۲ هزار و ۷۰۰ گروه مردمی آمر به معروف باعث افتخار این استان است. اما باید امکانات لازم را نیز برای این گروه‌ها فراهم کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود و همچنین اتحاد، انسجام و همدلی در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: انجام این فریضتین، باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران دست‌کم گرفتن امر به معروف و نهی از منکر را ناشی از بود نگاه درست به آن در جامعه بیان کرد و گفت: باید ببینیم چرا امر به معروف و نهی از منکر صدمه خورده و جایگاه اجتماعی واقعی خود را پیدا نکرد و چرا از نگاه عمومی در این مهجوریت و مظلومیت قرار گرفته است؟ این وضعیت در حالی دیده می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر برای مصالح و منافع مردم است و باعث رشد و پیشرفت جامعه و کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نباید با تعویض و تغییر دولت‌ها دچار تغییر شود و با پرهیز از سلیقه‌ای عمل کردن، باید ساختار جدیدی را برای این فریضتین تعریف کرد

در پایان این جلسه با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، از پوستر نخستین جشنواره معروف رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *