دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

جشن پرشور عید غدیر در خیابان جمهوری ساری

همزمان با دهه امامت و ولایت و در شب عید غدیر مردم ساری با حضور در خیابان‌ جمهوری اسلامی در قالب 110 موکب فرهنگی مذهبی به اجرای مراسم مختلف و توزیع شربت و شیرینی و نذورات در این جشن بزرگ مسلمانان سهیم شدند.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

جشن بزرگ غدیر در میدان اصلی شهر ساری و حضور ۱۱۰ موکب برای پذیرایی از مردم، حضور پرشور مردمی که با عشق و ارادت در مراسم حضور پیدا کردند و پرچم‌ها و خیابان‌های چراغانی حال و هوای خاصی به شهر داده  است.

به گزارش فارس،هدف از برگزاری این مراسم، شناساندن غدیر به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و نونهالان بوده است؛ حضور پرشور دهه هفتادی و نودی در میان گروه‌های مردمی مورد توجه بوده است.

توزیع بسته‌‌های فرهنگی و شربت و شیرینی نقل این محفل بود و لحظات شاد و مفرحی را برای عاشقان امامت و ولایت رقم زد.

از برپایی مواکب تا حضور نوجوانان و جوانان با تیپ غدیری در ساری

عید سعید غدیر خم بهانه‌ای برای استقرار صفوف طولانی مواکب در نقطه مرکزی شهر ساری بود، ازدحام حضور خودنمایی می‌کرد و دهه هفتادی و هشتادی‌ها تیپ غدیری زده بودند.

 مشاهده صفوف مواکب شاید برای زائران اربعین و مشهد مقدس در ایام شهادت آقا علی بن موسی الرضا (ع) عادی باشد اما در مرکز استان استقرار مواکب طولانی تازگی دارد.

هیأت و تشکل‌های مردمی یک روز مانده به عید سعید غدیر سال ۱۴۰۲ در ساری در اقدامی زیبا به ساری حال و هوای اربعینی بخشیدند.

حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در کنار مواکب بیش از همه خودنمایی می‌کرد، ازحام جمعیت از مسیر ابن‌شهر آشوب تا میدان قدیمی ساعت ساری در حوالی عصر تا شب به حدی زیاد بود که برای خودش ترافیکی ایجاد کرده بود.

حضور مانتو سبزهای دهه هفتادی و هشتادی و همچنین روسری و شال سبزها در میان جمعیت جالب بود، تیپ غدیری زده بودند.

پذیرایی در مواکب بخش خوشمزه و چاشنی یا همان عیدی به عشاق امیرالمومنان علی (ع) بود که البته با بیشترین استقبال همراه بوده است.

و اما حضور والدین بچه به بغل در حالی که برخی از کودکان خواب بودند لا به لای جمعیت و کنار مواکب فرهنگی جالب توجه بود.

قطعا استقبال این‌چنینی مردم از این مواکب پیامی دارد و آن هم نمایش دلدادگی به علی (ع) و ولایت است، قطعا این مردم خواستار ادامه استقرار مواکب با صفوف طولانی به‌ویژه در ایام محرم هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *