دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

جشن عید غدیر و نماز جمعه باحضور آیت الله لائینی در مصلای ساری

جشن عید سعید غدیرخم همراه‌ با آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب استان و نماز جمعه این هفته با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه شهرستان ساری، “بابایی کارنامی” و “زارعی” نمایندگان مجلس،”نوبخت” فرماندار،”قبادی” شهردار و “شعبانی” رئیس شورای شهر ساری و دیگر مدیران و مسئولان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

 آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به تبریک عید غدیر است، اظهار کرد: از احساسات غدیری مردم دیار علویان تقدیر می‌کنیم و برنامه‌های خوبی در این زمینه برگزار شد.

وی افزود: روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه سالروز ضایعه مسجد گوهرشاد به دست عوامل رضاخان بوده که هزاران نفر به‌دلیل دفاع از حجاب به خاک و خون کشیده شدند البته سرآغازی برای رواج بی‌حجابی بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: البته تاریخ کشف حجاب در کشور ما از زمان رضاخان فراتر می‌رود، حدود ۲۵۰ سال قبل با پیدایش فرقه ضاله بهائیت اولین کشف حجاب به وسیله برخی از خانم‌ها سرکرده بهائیت در کشور ما و همین مازندران ما اتفاق افتاده است.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: بنیانگذار کشف حجاب همین فرقه ضاله هستند الان هم تشکل‌هایی که کشف حجاب و هنجارشکنی را ساماندهی می‌کند بسیاری از آنها به همین فرقه ضاله منتهی می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث روی تشکل‌هایی است که دارند این مساله و جریان را ساماندهی می‌کنند که مسؤولان باید حواس‌شان جمع باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ساختار سیاسی اسلام از ولایت و غدیر شکل می‌گیرد، گفت: امروز به دستور مقام معظم رهبری این جایگاه در حضور پیدا می‌کنیم و دیروزی که به دستور امام راحل حضور پیدا کردیم، شرکت در دفاع مقدس، دفاع از حرم در پرتو ولایت فقیه و در سایه ولایت الهی است.

محمدی‌لائینی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا کشورمان در بعد علم، آبادانی، اقتصاد رشد کند تبعیت از ولایت فقیه داشته باشیم، دولت‌مردان ما به‌ویژه در بحث سیاست اقتصاد مقاومتی عمل کردند مهم است، هر جا بی‌توجهی کردیم افت پیدا کردیم.

وی یادآور شد: در رابطه با مبارزه با فساد رهبر بزرگوار و سفارش‌های ایشان باید ملحوظ نظر قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اگر می‌خواهیم در دنیا و آخرت به سعادت برسیم در سایه ولایت فقیه و تبعیت از ولایت فقیه است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: تجربه و تاریخ استعمار و استکبار به‌ویژه در این ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال اخیر کشورهای غربی استعمارگر و آمریکایی که بعد از اینها آمده و دنیا را دارند استعمار  و استثمار و چپاول می‌کنند، ضربه‌ای بزرگ‌تر از انقلاب اسلامی ندیده و نخورده است که به برکت ولایت فقیه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ گهگاه شورش‌ها، انقلاب‌ها و مبارزه‌هایی مثل جریان مشروطه و مبارزان جنگل داشتیم ولی هیچ‌کدام از اینها به عظمت انقلاب اسلامی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: ضربه‌ای که انقلاب اسلامی، ولایت و ولایت فقیه بر پیکر استثمار، استعمار و استکبار زده، بی‌نظیر است و آنها به روی خود نمی‌آورند.

محمدی‌لائینی اظهار کرد: باید به دنیا اعلام می‌کنیم این ملت با هماهنگی و تبعیت از ولایت انشالله پرچم برافراشته شده شهیدان و امام شهیدان را ادامه خواهند داشت و این رده تا زوال و سرنگونی نظام سلطه و استکبار ادامه خواهد داد.

وی گفت: تقوا مهم‌ترین درس امیرالمومنین (ع) است که همه شما نمازگزاران را به این مهم توصیه و سفارش می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *