دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

بیست و چهارمین سالگرد آیت الله شیخ هادی روحانی در بابل

بیست و چهارمین سالگرد مشعله فروزان خطه شمال آیت الله شیخ هادی روحانی نماینده فقید امام و رهبری در استان مازندران با سخنرانی آیت الله مروی تولیت آستان مقدس رضوی و با حضور  استاندار و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران و اقشار مختلف مردم در حوزه علمیه خاتم الانبیا بابل برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

حجت الاسلام والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی امروز در بیست و چهارمین سالگرد ارتحال مشعل فروزان خطه شمال کشور، آیت الله شیخ «هادی روحانی» با بیان اینکه زمین از مظاهر خلقت آفرینش به شمار می‌رود، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشان اسلام مردم و انسان‌ها را به قطعات زمین تشبیه کرده اند و برخی آن قدر قیمت دارند که ارزش‌شان بیش از هر چیزی است.

وی با عنوان این که برخی دیگر از انسان‌ها همانند زمین شوره زار هستند و ارزشی ندارند، تصریح کرد: خداوند این توانایی را در وجود همه انسان‌ها قرار داد که خودشان را بشناسند و قیمتی شوند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: به گونه‌ای در جامعه سیر و سلوک داشته باشیم که مردم از نگاه به ما در آرامش باشند.

حجت الاسلام مروی خدمت به مردم را سیره انبیا واولیاء، کمال و عزت دانست و خدوم بودن را از ویژگی برجسته آیت الله روحانی یاد کرد.

این مسئول خدمت به مردم و دین کردن و خود را وقف بندگان خدا برای قرب الی الله کردن را سبب ارتقای انسان و ارزش وی دانست و گفت: آیت الله فقید روحانی از دسته کسانی بود که با علم و عملش قیمت پیدا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خدمات گسترده آیت الله روحانی در ساخت‌های مختلف و تأسیس حوزه علمیه و فراهم کردن بستری برای تربیت شاگردان مکتب امام صادق (ع) از جمله کار‌های برجسته این عالم فقید است.

وی اذعان داشت: آیت الله روحانی آنچه را که وظیفه می‌دانست انجام داد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از آیت الله روحانی به عنوان عالم خدوم، شخصیتی کم نظیر یاد کردند.

حجت الاسلام مروی با اظهار این که اگر انسان از ذخایر نهفته در درونش استفاده نکند، همانند زمین شوره زاری می‌شود، ادامه داد: علم و عمل، معرفت و دانش سبب ارزش و قیمت انسان می‌شود؛ عمل صالح انسان را بالا می‌برد و قیمت می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *