دسته‌ها
آرشیو گردشگری

برف پاییزی در ارتفاعات غرب مازندران 

برودت چند روز اخیر در نیمه آذر ۱۴۰۱ سبب ریزش برف پاییزی در ارتفاعات مازندران شد. چهره طبیعت پاییزی این استان زمستانی شده است.

عکاس(غلامرضا شمس ناتری) منبع: خبرگزاری فارس مازندران

 احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در گفت‌وگویی درباره وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: چند روزی است که هوای سرد، بارش متناوب باران و بارش برف در ارتفاعات استان مازندران هستیم. 

وی افزود: بیشترین بارش از نوشهر  ۱۳۹، بازیارخیل میاندورود ۹۹، ایزدشهر  ۹۸، گالیکلای سوادکوه ۸۹، کلوده محمودآباد ۸۰، سفیدآب تنکابن ۷۷ و بورخانی سوادکوه ۷۲ و ساری ۴۳ میلی‌متر گزارش شد. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: طی این مدت در ارتفاعات استان هم شاهد بارش برف بودیم به‌طوری‌که ارتفاع برف در ارتفاعات غرب استان تا ۳۰ و در ارتفاعات مرکزی و شرقی استان تا ۱۵ سانتی‌متر ثبت شد. 

اسدی با اشاره به کاهش ناپایداری آسمان مازندران، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای روزهای پیش‌رو در غرب استان شاهد آسمانی ابری تا نیمه‌ابری همراه با بارش‌های پراکنده و در مناطق شرقی نیمه‌ابری تا ابری باشیم که احتمال بارش پایین است. 

وی اظهار کرد: پایان هفته تا اوایل هفته آینده باتوجه به عبور موج کم و بیش ناپایدار شاهد بارش‌های پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات غربی استان هستیم که مقدار آن چندان قابل ملاحظه نیست. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: ارتفاعات استان طی این مدت ابری و مه‌آلود بوده و بارش به‌صورت برف و باران خواهد بود. 

اسدی با تاکید بر اینکه طی روزهای پیش‌رو کماکان آسمان سرد خواهد بود، خاطرنشان کرد: بارش‌ها نیز بیشتر در غرب استان خواهد بود. 

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی روزهای پیش‌رو غالبا مواج پیش‌بینی می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *