دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح چهار طرح آموزشی و زیست محیطی مازندران در آمل

همزمان با ششمین روز هفته دولت؛ چهار طرح زیست محیطی و آموزشی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مقام عالی دولت در مازندران در آمل با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید. ‎

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

افتتاح گام سوم تصفیه خانه بزرگ شرکت لبنی کاله و ارتقاء ظرفیت از هفت هزار متر مکعب به ۱۰ هزار متر مکعب با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، افتتاح طرح توسعه سیستم تصفیه خانه شرکت کاله در بخش فرآورده‌های گوشتی از ۴۰۰ به ۸۰۰ متر مکعب در روز با اعتبار یک هزار میلیارد ریال از جمله برنامه های افتتاحی رئیس سازمان محیط زیست کشور در شرکت کاله بوده است.
تجهیزات بکار رفته در ساخت تصفیه خانه فاضلاب شرکت کاله آمل شامل حوضچه های هوادهی و ته نشینی با حجم ذخیره قریب به یک میلیون لیتر پساب- خرید ۲ دستگاه بلوئر هر یک با ظرفیت هوادهی ۲۵ هزار لیتر در دقیقه به همراه سیستم برقی پیشرفته – لوله گذاری تمام استیل هوارسانی از بلوئر ها تا کلکتور دیفیوزرها- خرید و راه اندازی یکدستگاه اشغالگیر اتوماتیک از شرکت ماشین سازی داخلی می باشد.
همچنین در این تصفیه خانه فاضلاب لوله کشی پلی اتیلن و خرید و نصب دیفیوزرهای تولید شده در داخل کشور – راه اندازی آزمایشگاه ثبت و بررسی مولفه های فاضلاب جهت بهبود فرآیند- افزایش سطح فضای سبز اطراف تصفیه فاضلاب- خرید و نصب پمپ های استیل لجن کش جهت برگشت لجن به حوضچه هوادهی – ساخت و نصب پلتفرم های استیل و در نظر گرفتن کلیه ی موازین ایمنی و استاندار های HSSE بکار رفته است.

در این روز همچنین جمع آوری و حذف غبار در شرکت چوب خزر آمل با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با استفاده از ظرفیت دانش بنیان و نیز افتتاح مدرسه مهر عظام متوسطه اول بعد از ۱۷ سال در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده در این روز با حضور معاون رییس جمهور و استاندار مازندران بوده است.

شرکت کاله در سال ۱۳۵۶ تاسیس شد، در حال حاضر ۱۰ شرکت و ۱۳ کارخانه فعال دارد که ۱۸۰۰ نوع محصول تولید می‌کند و ۲۳ هزار بیمه شده شاغل دارد.
این شرکت در ۲۰ کشور دنیا دفتر و صادرات دارد و کارخانه‌های این شرکت در آمل، تهران، اصفهان، کرج، محمودآباد و کربلا دایر می‌باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورود به شهرستان آمل با حضور در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم این شهر با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گرانقدر آمل ادای احترام کرد.

علی سلاجقه در سفر یک روزه خود به آمل ضمن افتتاح طرح های تولیدی و عمرانی از چند طرح زیرساختی استان در آمل هم بازدید کرد. بهره‌برداری از طرح توسعه تصفیه فاضلاب مجموعه شرکت کاله، حضور در شرکت چوب خزر آمل، بازدید از محل دپوی زباله آمل در عمارت و بازدید از سد هراز از جمله برنامه های محوری معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آمل بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *