دسته‌ها
آرشیو خبری

افتتاح نمایشگاه صندوق بیمه کشاورزی استان های کشور در بابلسر

همزمان با دومین جشنواره بیمه محصولات کشاورزی در بابلسر نمایشگاه فرهنگی و ترویجی بیمه کشاورزی استان های کشور گشایش یافت و مهمترین محصول کشاورزی را به عنوان نمونه در معرض عموم قرار گرفت.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی با حضور محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، علیرضا آل امین قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی، محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، فرماندار شهرستان بابلسر، اعضای هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی، دکتر هوشنگ حیدرنژادیان مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران، معاونین خدمات بیمه‌ای استان‌ها، ناظرین و کارگزاران و روسای دفاتر نمایندگی شرکت‌های بیمه‌ای استان‌ها و تنی چند از چهره‌های ماندگار کشور،در مرکز آموزش بابلسر، طی مراسمی آغاز بکار کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران:

صندوق بیمه‌ محصولات کشاورزی در پایداری توان تولید نقش بسزایی دارد

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مازندران: در ابتدای این مراسم دکتر هوشنگ حیدرنژادیان مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران در سخنانی به اهمیت و نقش بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه ویژه‌ی بخش کشاورزی در عرصه‌ی اقتصاد کشور نیز به‌وضوح دیده می‌شود.

وی بابیان اینکه بیمه‌ محصولات کشاورزی در طول تکامل حیات خود فراز و فروهای بسیاری را پشت سر گذاشته است افزود: صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی به مدد نواندیشی، حمایت و پشتیبانی مدیران عالی صندوق و مدیران عامل بانک کشاورزی در ادوار مختلف توانسته به جایگاه قابل قبولی در ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای به بخش کشاورزی دست یابد.

دکتر حیدرنژادیان اظهار داشت: در سال‌های اخیر نقش و اهمیت صندوق بیمه‌ی کشاورزی در فراهم آوردن امنیت غذایی، آرامش و اطمینان برای جامعه‌ی مخاطب و … به‌وضوح دیده می‌شود. وی بیان داشت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌هایی که بعد از انقلاب برای تعالی این صندوق صورت گرفته خوشبختانه امروز به ثمر نشسته و آثار خوبی را به ارمغان آورده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران بابیان اینکه لازمه‌ی سرمایه‌گذاری ایجاد حس اطمینان و آرامش برای سرمایه‌گذار است خاطرنشان کرد: صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی از مهم‌ترین راهبردهایی بوده که در پایداری توان تولید نقش بسزایی ایفا نموده است.

وی یادآور شد: این صندوق توانسته به‌عنوان بازوی اصلی دولت در فراهم آوردن آرامش و امنیت جامعه‌ی کشاورزی نقش غیرقابل‌انکاری را بر عهده داشته باشد.

حیدرنژادیان به اثرات بیمه بر بیمه‌گذار اشاره کرد و اذعان داشت: بیمه‌گذار از طریق بیمه‌ی محصولات خود می‌تواند بار روانی و ریسک‌پذیری خود را افزایش داده و سبب افزایش تولید محصول گردد.

وی در پایان سخنانش گفت: صندوق بیمه کشاورزی استان سال گذشته ۳۵۸ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت‌دیده غرامت پرداخت کرد که این میزان تا چهار برابر بیشتر از حق سهم دریافتی از تولیدکنندگان است.

صندوق بیمه‌ی کشاورزی یک‌نهاد انقلابی است در ادامه‌ی دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی، دکتر علیرضا آل امین قائم‌مقام و عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی در سخنانی گفت: صندوق بیمه‌ی کشاورزی یک‌نهاد انقلابی است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تأسیس‌شده است.

وی از اهتمام دولت در راستای تقویت صندوق بیمه‌ی کشاورزی قدردانی کرد و افزود: در بخش پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در سال گذشته به‌اندازه‌ی 8 سال دولت قبل غرامت پرداخت‌شده است که این امر نشان‌دهنده‌ی رویکرد دولت سیزدهم بر تقویت بخش کشاورزی است.

دکتر آل امین از مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه‌ی بیمه و پیشگیری از خسارات خبر داد و بیان داشت: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش توسعه‌ی خدمات بیمه‌ای و پیشگیری از خسارات به دستاوردهای چشمگیری دست‌یافته‌ایم که به‌زودی از این دستاوردها رونمایی خواهد شد و این بخش را دچار تحول شگرفی خواهد کرد.

بیمه کشاورزی تنها ابزار حمایتی در تداوم چرخه تولید است دکتر محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در آغاز به کار دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی گفت: بیش از نیمی از اشتغال کشور مرتبط با بخش کشاورزی است که این امر اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی را بیش‌ازپیش نمایان‌تر می‌سازد.

وی افزود: با توجه تغییرات اقلیمی و فضای جغرافیایی کشور و وقوع بلایای طبیعی و انسان‌ساخت در ایران، بیمه کشاورزی تنها ابزار حمایتی در تداوم چرخه تولید و امنیت سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی محسوب می‌گردد.

دکتر نامی بیان داشت: به‌منظور توسعه پوشش بیمه کشاورزی می‌بایست به دنبال راهکارهای نوین و ابتکاری بود تا رضایت تولیدکنندگان را به بیمه جلب نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *