دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم افتتاح مدرسه “شهید سلیمانی” بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در ساری

در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، استاندار مازندران، معاون وزیر آموزش و پرورش ، نمایندگان مجلس و فرماندار ساری ،مدرسه “حیات طیبه برکت شهید سلیمانی” بزرگترین مجتمع آموزشی کشور دوهزارمین مدرسه برکت توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ساری افتتاح شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

 با افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در ساری و ۴۹ مدرسه دیگر در کشور، تعداد مدارس برکت احداث شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به عدد ۲۰۰۰ رسید. 

به گزارش فارس،در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، استاندار مازندران، معاون وزیر آموزش و پرورش ، نمایندگان مجلس و فرماندار ساری ، مدرسه ” حیات طیبه برکت شهید سلیمانی” با زیربنای ۱۰ هزار متر به بهره‌برداری رسید.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: امروز دعوتیم به جشن تحقق یک آرزوی بزرگ و شکرانه به ثمر نشستن یک نهضت ملی، یعنی افتتاح دو هزارمین مدرسه‌ی برکت در کشور 

عارف نوروزی با اشاره به سابقه ورود بنیاد برکت به نهضت مدرسه‌سازی گفت:در سال‌های اخیر با دستور رهبرمعظم انقلاب ، نهضت ساخت مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم و روستایی کشور کلید خورد. 

وی افزود: در سال اول ۲۳ مدرسه احداث شد، امروز دوهزارمین‌ مدرسه برکت با نام قهرمان ملی ایران حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد و این یعنی به طور میانگین ۱۵۰ مدرسه در سال توسط برکت احداث شده که این رقم در سال‌های اخیر به ۲۲۰ مدرسه در سال رسیده است. 

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: با ساخت این دو هزار مدرسه ، 10 هزار و ۲۵۰ کلاس درس در کشور ایجاد شد که برای ساخت این مدارس ۴ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان  توسط ستاد و شرکا هزینه شده است.  نوروزی خاطرنشان کرد: در مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد هم از ابتدای فعالیت تاکنون ۲ هزار و ۲۸ مدرسه احداث شده که با لحاظ کردن این آمار ، مدارس ساخته شده توسط زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام به ۴ هزار و ۲۸ مدرسه رسیده است، 

وی تاکید کرد: اغلب مدارس ساخته شده توسط ستاد اجرایی در مناطق محروم و روستایی ساخته شده‌اند ، اما دلیل ورود بنیاد برکت به این پروژه که در شهر ساری احداث شده  ، نیمه‌کاره ماندن چندین‌ساله ساخت این مدرسه و درخواست کمک از برکت برای تکمیل آن بود.

  نوروزی با اشاره به مجتمع افتتاح شده گفت: این مدرسه 24 کلاسه در زمینی به وسعت 10 هزار متر بنا شده و نمونه یک مدرسه سبز و الگویی برای “مدارس آینده” و مطابق با اصول محیط زیست است و با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی احداث شده است. 

وی ادامه داد: امروز همزمان با این مدرسه ، 50 باب مدرسه با 251 کلاس درس هم در 9 استان (مازندران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اردبیل، گیلان، قزوین، لرستان و فارس) با مشارکت 32 میلیارد تومانی بنیاد برکت افتتاح میشود. 

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در خاتمه افزود: ساخت 700 مدرسه دیگر نیز در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد، همچنین علاوه بر موارد فوق ، مشارکت با آموزش و پرورش برای جایگزینی ۱۰۰۰ باب مدرسه کانکسی با مدارس استاندارد در حال انجام است. 

استاندار مازندران نیز در این آیین گفت: مدرسه حیات طیبه برکت سردار سلیمانی در کشور نمونه ندارد، خرسندیم که امروز پس از چندسال وقفه ، با کمک بنیاد برکت شاهد افتتاح این مدرسه هستیم. 

سیدمحمود حسینی‌پور افزود: این مجموعه آموزشی دولتی پایه تحصیلی ابتدایی تا دبیرستان را تحت پوشش قرار میدهد و ۲۴ کلاس درس و تمام امکانات لازم استاندارد را دارد.

حسینی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: افتتاح این مجتمع آموزشی در یک منطقه محروم با این امکانات کار باعظمت، بابرکت و ماندگاری است و ازاین بابت از زحمات شبانه‌روزی دکتر نوروزی و همکاران‌شان در ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت سپاسگزاریم. 

مدیرعامل بنیاد برکت نیز دراین مراسم گفت: مدرسه حیات طیبه برکت سردار سلیمانی در ساری بزرگترین مجتمع آموزشی و پروژه نمونه و فاخری است که در آن تمام امکانات در تمامی مقطع تحصیلی درگرفته شده است. 

محمد ترکمانه با اشاره به تاریخچه‌ای از فعالیت ۱۵ساله این بنیاد، اظهار کرد: اولین تفاهمنامه بنیاد برکت با اداره تجهیزات و نوسازی مدارس در سال ۱۳۸۷ منعقد شد و یک سال بعد اولین مدرسه در استان البرز افتتاح شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

  وی افزود: امروز شاهد افتتاح دو هزارمین مدرسه از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه طبق تفاهمنامه هستیم که در این مدارس ۲۵۰ هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و به نوعی از عدالت آموزشی برخوردار شدند.

  وی همچنین اذعان داشت: بنیاد برکت در بحث ساخت مراکز بهداشتی درمانی، ساخت پل، آبرسانی، ساخت مساجد و حسینیه، ساخت مسکن محرومین و غیره مشارکت دارد و تا به امروز ۵۳ هزار پروژه عمرانی را به سرانجام رسانده است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس نیز در این مراسم گفت: در سند تحول به مدارس چند ساحتی یا حیات طیبه اشاره شده که ما امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگترین و مجهزترین آنها هستیم که با کمک ستاد اجرایی فرمان امام تکمیل و در خدمت مردم قرار گرفت.   

حمیدرضا خان‌محمدی با بیان اینکه تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار شهید معلم نشان از تاثیر تربیت آموزشی دارد، اظهار کرد: امروز به برکت پشتکار و ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام و مدیریت جهادی دکتر نوروزی شاهد افتتاح دوهزارمین مدرسه‌ی برکت در کشور هستیم که اغلب این مدارس در مناطق روستایی و کم‌برخوردار احداث شده است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث سند تحول است، افزود: در سند تحول به مدارس چندساحتی یا حیات‌طیبه اشاره شده که ما امروز شاهد افتتاح یک مورد از آن هستیم و اعتقاد داریم که مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله است. 

گفتنی است سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در جریان سفر یکروزه خود به استان مازندران ابتدا در جلسه شورای اداری استانداری مازندران شرکت کرد. 

دیدار با آیت‌الله محمدی لایینی نماینده ولی‌فقیه در استان ، بازدید از چند پروژه و همچنین اهدای بسته‌های لبخندمادری به چندخانواده داری سه فرزند به بالا و اهدای جوایزی به گروه‌های جهادی فعال در مناطق محروم استان و همکار بنیاد احسان ، از دیگر بخش‌های این سفر یکروزه بود. 

2 دیدگاه دربارهٔ «مراسم افتتاح مدرسه “شهید سلیمانی” بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در ساری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *