دسته‌ها
آرشیو فرهنگی مازندران

اختتامیه پنجمین جشنواره سرود چکامه مقاومت در مازندران

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سرود بسیج مازندران با عنوان ” چکامه مقاومت ” در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

پنجمین جشنواره سرود چکامه مقاومت، در سالن الغدیر سپاه کربلای استان مازندران در ساری به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا ، احسان آهنگر، معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا، یازدهم اسفندماه در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره سرود چکامه مقاومت که در سالن الغدیر سپاه کربلا در ساری برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) گفت: مربیان گروه‌های سرود بسیج در سراسر استان برای تقویت این حوزه کمک‌کار سپاه کربلا هستند که قدردان این همت والای این قشر هستیم.

وی افزود:‌ تلاش داریم با برگزاری این جشنواره سرود استان به عنوان یکی از پارامترهای فرهنگی ـ هنری به جایگاه اصلی خود برسد.

آهنگر تصریح کرد: این جشنواره با اطلاع‌رسانی و فراخوان گروه‌های سرود مسجدی و پایگاهی در سطح استان مازندران از مرداد آغاز شد و مرحله‌ شهرستانی آن به دبیری معاونت فرهنگی ـ هنری سپاه نواحی در هفته‌ دفاع مقدس با حضور بیش از ۱۷۰ گروه سرود، انجام شد و ١٣ گروه بانوان و ۱۰ گروه سرود آقایان به مرحله‌ استانی راه یافتند.

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا خاطرنشان کرد: جهت ارتقای کیفیت اجرای گروه‌ها و توانمندسازی مربیان سرود، چهار کارگاه یک روزه در چهار هفته به صورت حضوری برگزار شد و دو ماه پشتیبانی مجازی از مربیان صورت پذیرفت و نقاط قوت و ضعف آن‌ها به صورت موشکافانه بررسی و به آن‌ها اعلام شد.

وی با بیان اینکه دوره‌های توانمندسازی مربیان سرود برای حضور پویاتر در این جشنواره به میزبانی بابل برگزار شد، اظهار کرد: مرحله اول پنجمین جشنواره سرود بسیج مازندران این جشنواره در دهه فجر با همکاری و مشارکت سپاه ناحیه آمل، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری آمل، شهرداری و شورای شهر آمل برگزار شد. 

آهنگر اذعان کرد: بر این باور معتقدیم که این جشنواره می‌تواند به اشاعه فرهنگ ناب اسلامی ایرانی در سطح استان کمک کند.

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره‌ها می‌توانیم در یک رویداد فرهنگی ـ هنری با یک رقابتی سالم شاهد کشف استعدادهای فرهنگی هنری باشیم، ادامه داد: برگزاری جشنواره سرود بسیج مازندران فعالیتی برای رفع تکلیف نیست، چراکه تلاش داریم تا با شناسایی استعدادهای برتر در حوزه سرود، شاهد حضور نخبگان استان در کسب رتبه‌های برتر ملی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *