دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

اختتامیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در مازندران

اختتامیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله میاندورود برگزار شد.

اختتامیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن با حضور اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عباس مهاجر، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی این وزارت‌خانه، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش، مدیران و مهمانان استانی، دانش‌آموزان و فرهنگیانی از سراسر کشور در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله برگزار شد.

هدف از این طرح ملی تبیین نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس و برجسته کردن نام شهدای دانش‌آموز و ادای احترام به شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و تاکید ویژه بر فرهنگ جهاد و شهادت است.

طرح ملی لاله های روشن در ۴۰ هزار مدرسه کشور عملیاتی شد

اصغر باقرزاده روز دوشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره طرح ملی لاله های روشن در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری، افزود: لازمه مقابله با توطئه های سازمان یافته دشمنان، تبیین ارزش ها و دستاوردهای نظام، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید ، شهادت و استقامت است.

به گزارش ایرنا، وی با عنوان اینکه طرح ملی لاله‌های روشن اقدام مهم و مثبتی در راستای معرفی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به نسل جدید است، اظهار داشت: آشنایی با سیره عملی شهدا، ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهداف عمده اجرای این طرح در بین قشر جوان جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی لاله های روشن با هدف پاسداشت و یادبود ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در ۴۰ هزار مدرسه در سراسر کشور عملیاتی و اجرا شد که با نتایج بسبار مثبتی نیز همراه بوده است.

وی گفت: همسو با اجرای این طرح، هر مدرسه یکی از شهدای دانش‌آموز یا فرهنگی ناحیه و یا منطقه خود را به عنوان شهید شاخص انتخاب و با مشارکت دانش آموزان ضمن برگزاری یادواره آن شهید، آثار فرهنگی نیز تولید می کنند.

معاون وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه در اینگونه طرح ها، مشارکت حداکثری دانش آموزان مد نظر است، ادامه داد: در شرایطی که تمام دنیا از استقامت و مکتب شهادت جمهوری اسلامی ایران الگو برداری می کنند، اجرای طرح های مختلف فرهنگی و هنری از جمله طرح ملی لاله های روشن بسبار می تواند اثربخش و کارگشا باشد.

باقرزاده گفت: در طرح ملی لاله های روشن، دانش آموزان با اجرای سرود، دلنوشته، دکلمه، برپایی یادمان شهدا و عکس، علاوه بر آشنایی با سیره و منش شهدا و انتقال پیام های آموزشی تربیتی، نسبت به انتقال فرهنگ شهید و شهادت نیز گام های موثری برخواهند داشت.

مازندران ۵۲۰ هزار دانش آموز درحال تحصیل دارد.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *