دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران ورزشی

آغاز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور جام شهیدان عبوری در ساری

 مسابقات قهرمانی کشتی آزاد بزرگسالان کشور (انتخابی تیم ملی) ، گرامیداشت کنگره ۱۰۴۰۰ آلاله سرافرازاستان مازندران ،یادبود شهیدان ورزشکار(حجت اله،محمدعلی، ابوالقاسم)عبوری در سالن جهان پهلوان سید رسول حسینی شهرستان ساری آغاز شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای سال ۲۰۲۴ با حضور ۳۴۴ کشتی‌گیر در قالب ۳۲ تیم از سراسر کشور به میزبانی مرکز مازندران و در سالن زنده‌یاد سید رسول حسینی ساری آغاز شد و طبق برنامه آزادکاران سه وزن روی تشک می‌روند.

سوت آغاز رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور دقایقی پیش در سالن سید رسول حسینی ساری به صدا در آمد و طبق برنامه ۱۰۱ کشتی‌گیر از ۳۴۴ کشتی‌گیر حاضر در این رقابت‌ها باید امروز روی تشک بروند.

به گزارش ایرنا،طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است رقابت‌های سه وزن در روز نخست، سه وزن در روز دوم و چهار وزن در روز سوم مسابقات انجام شود. امروز و در نخستین روز این رقابت‌ها قرار است کشتی‌گیران وزن‌های ۵۷ کیلوگرم، ۹۷ کیلوگرم و ۶۵ کیلوگرم به مصاف هم بروند که مسابقات رده‌بندی و فینال این سه وزن فردا برگزار می‌شود.

بر اساس وزن‌کشی انجام شده برای سه وزن نخست، امروز مجموعا ۱۰۱ کشتی‌گیر در سالن سید رسول حسینی روی تشک می‌روند. ۳۲ نفر در ۵۷ کیلوگرم، ۳۶ نفر در ۹۷ کیلوگرم و ۳۳ نفر در ۶۵ کیلوگرم امروز برای صعود به نیمه‌نهایی و باقی ماندن در چرخه مسابقات باید تلاش کنند.

فردا –پنجشنبه- و در روز دوم مسابقات نیز کشتی‌های سه وزن ۷۴ کیلوگرم، ۸۶ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شود. دیدارهای رده‌بندی و فینال این سه وزن نیز روز جمعه برگزار خواهد شد.

کشتی‌گیرهای چهار وزن ۶۱ کیلوگرم، ۷۰ کیلوگرم، ۷۹ کیلوگرم و ۹۲ کیلوگرم نیز به طور کامل از مرحله مقدماتی تا فینال در روز جمعه -۲۳ آذر- روی تشک می‌روند.

احتمال حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون در ساری

نایب رئیس هیئت کشتی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسابقات و سطح بالای آن مهمانان مختلفی از حوزه ورزش و کشتی کشور طی این سه روز به سالن می‌آیند.

سید بهرام موسوی افزود: احتمال سفر وزیر ورزش و جوانان به ساری برای حضور در سالن و بازدید از روند برگزاری این مسابقات که مرحله نخست از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ و نخستین دروازه المپیک برای آزادکاران ایرانی محسوب می‌شود وجود دارد. هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده و در صورتی که برنامه سفر وزیر محترم قطعی شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: رئیس فدراسیون کشتی نیز قرار است روز پنجشنبه به مناسبت برگزاری این رقابت‌ها به ساری سفر کند و در سالن حضور یابد. در برنامه‌های رئیس فدراسیون جلسه‌ای با حضور استاندار و فرمانداران استان برای مطرح کردن مباحث تخصصی کشتی استان در نظر گرفته شده است.

به گفته نایب رئیس هیئت کشتی مازندران، محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی ایران، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی نیز از روز گذشته در ساری مستقر شدند و طی این سه روز در سالن حضور خواهند یافت. محسن کاوه و غلامرضا محمدی همراه با مهدی تقوی و اباذر اسلامی ۲ چهره نام‌آشنای کشتی مازندران اعضای کمیته فنی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور هستند.

قضاوت ۳۲ داور بین‌المللی در مسابقات ساری

با توجه به سطح کیفی و حساسیت این رقابت‌ها حضور داوران معتبر و بین‌المللی در مسابقات ضروری است و بر همین اساس نیز کشتی‌های این رقابت‌ها را ۳۲ داور بین‌المللی کشور قضاوت می‌کنند که در بین این ۳۲ داور هر چهار داور المپیکی ایران یعنی نیما صادقی، کامران سلطانی‌زاده، سعید عباسی و مهدی بشیرزاده نیز حضور دارند و به قضاوت می‌پردازند.

همچنین مقرر شده بود همزمان با برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور در مرکز مازندران، دوره کنترل درجه داوران بین‌المللی کشتی ایران نیز با حضور “ابراهیم چی‌چی‌اوغلو” عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی در ساری برگزار ‌شود که به گفته رئیس کمیته داوران هیئت کشتی مازندران کلاس تئوری این دوره دیروز برگزار شد و از امروز همزمان با برگزاری مسابقات بخش عملی این دوره نیز انجام می‌شود.

نیما صادقی رئیس کمیته داوران هیئت کشتی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دوره کنترل داوری روز گذشته با حضور آقایان ابراهیم چی‌چی‌اوغلو و محمد مصلایی‌پور ۲ عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد و قرار است از امروز تا پایان مسابقات نیز عملکرد داوران بین‌المللی ایران با حضور این ۲ چهره سرشناس داوری دنیای کشتی ارزیابی شود.

به گزارش ایرنا، نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال ۲۰۲۴ امروز با حضور حدود ۳۴۴ آزادکار در قالب ۳۲ تیم از استان‌های مختلف آغاز شده است. بعد از جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۰۶ ساری که بهمن ۱۳۸۴ در مرکز مازندران و سالن سید رسول حسینی برگزار شد و با استقبال پرشور و گسترده کشتی‌دوستان مازندرانی همراه بود، این مسابقات مهم‌ترین رقابت‌های کشتی است که به میزبانی ساری قرار است

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

سرمربیگری تیم کشتی مازندران را در این مسابقات کمیل قاسمی ستاره نامدار کشتی جهان و دارنده مدال طلای المپیک لندن و نقره المپیک ریو بر عهده دارد. در کنار قاسمی نیز چند مربی شناخته شده مازندرانی آزادکاران تیم استان را هدایت می‌کنند. حسین نقیبی، امیرعباس مرادی گنجی، سعید واگذاری، محمود حسن‌نیا و مجتبی حسین‌پور مربیان تیم مازندران هستند که همراه با سرمربی جویباری تیم ملی کشتی آزاد کامبوج، در رقابت‌های قهرمانی ایران آزادکاران مازندرانی را هدایت می‌کنند.

خط و نشان برای رقبا؛ یَل مازندران فینالیست شد

 مسابقات سه وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور با روی تشک رفتن ۱۰۱ کشتی‌گیر به پایان رسید و در آخرین روز نخست تکلیف فینالیست‌های این سه وزن مشخص شد که محمدحسین محمدیان تنها مازندرانی در بین ۶ فینالیست این سه وزن حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ امروز چهارشنبه با برگزاری کشتی‌های سه وزن ۵۷ کیلوگرم، ۶۵ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم در سالن سید رسول حسینی ساری آغاز شد و در پایان رقابت‌های روز نخست، ۲ کشتی‌گیر از تیم تهران، یک کشتی‌گیر از تیم ایلام، یک کشتی‌گیر از خراسان رضوی و یک آزادکار از تیم مازندران به فینال این اوزان راه یافتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک (لرستان) و احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی) فینالیست شدند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم علی خرمدل (تهران) و عباس ابراهیم‌زاده (ایلام) به فینال راه یافتند و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان (مازندران) و امیرعلی آذرپیرا (تهران) برای کسب مدال طلا در فینال رقابت می‌کنند.

محمد حسین محمدیان که برای حضوری مجدد در عرصه‌های معتبر جهانی از مدت‌ها پیش عزم خود را جزم کرد، امروز پس از شکست دادن سه حریف توانست به نیمه‌نهایی راه یابد و در این مرحله نیز موفق شد علیرضا رکاب از تهران را سه – ۲ شکست دهد و به فینال مسابقات راه یابد.

محمدیان در فینال باید به مصاف امیرعلی آذرپیرا که از مدعیان کسب عنوان قهرمانی و تصاحب دوبنده تیم ملی است برود.

محمدیان در کارنامه بین‌المللی خود یک برنز جهانی، ۲ طلای قهرمانی آسیا، یک برنز مسابقات یونورسیاد (مسابقات جهانی دانشجویان) و یک طلای ارتش‌های جهان را در کارنامه دارد.

کشتی‌گیر ساروی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ نیز روی تشک رفت که از کسب مدال باز ماند. وی حالا با تجربه‌تر از گذشته برای تصاحب دوبنده تیم ملی وارد گردونه رقابت‌های قهرمانی کشور و مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد شده و تا رسیدن به فینال نیز با نشان دادن آمادگی خود، خط و نشانی جدی برای مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم کشیده است.

حریف محمدیان در فینال نیز تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را دارد و از مدعیان تصاحب دوبنده تیم ملی است. بنابراین فینال وزن ۹۷ کیلوگرم این رقابت‌ها که فردا پنجشنبه در سالن سید رسول حسینی برگزار می‌شود، یک کشتی حساس در تراز جهانی است که برنده آن تقریبا نیمی از راه را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی طی کرده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است رقابت‌های سه وزن در روز نخست، سه وزن در روز دوم و چهار وزن در روز سوم مسابقات انجام شود. امروز و در نخستین روز این رقابت‌ها قرار است کشتی‌گیران وزن‌های ۵۷ کیلوگرم، ۹۷ کیلوگرم و ۶۵ کیلوگرم به مصاف هم بروند که مسابقات رده‌بندی و فینال این سه وزن فردا برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده برای این مسابقات، دیدارهای فینال سه وزن نخست فردا -پنجشنبه- همراه با مسابقات سه وزن ۷۴ کیلوگرم، ۸۶ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شود.

با توجه به سطح کیفی و حساسیت این رقابت‌ها حضور داوران معتبر و بین‌المللی در مسابقات ضروری است و بر همین اساس نیز کشتی‌های این رقابت‌ها را ۳۲ داور بین‌المللی کشور قضاوت می‌کنند که در بین این ۳۲ داور هر چهار داور المپیکی ایران یعنی نیما صادقی، کامران سلطانی‌زاده، سعید عباسی و مهدی بشیرزاده نیز حضور دارند و به قضاوت می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *