دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

همایش یاوران وقف در امامزاده عباس (ع) ساری

همایش یاوران وقف با حضور “آیت الله معلمی” نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و “نوبخت” فرماندار ساری در آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در همایش یاوران وقف که در امامزاده عباس مرکز مازندران برگزار شد، با اعلام اینکه مازندران دارای یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، حدود ۱۵هزار موقوفه و ۲۱۵ هزار رقبه است، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ رقبه آموزشی، حدود ۱۴هزار رقبه تجاری، ۱۳۸هزار رقبه مسکونی، بیش از یک هزار رقبه خدماتی و ۲۲۷درقبه با کاربری تاسیسات زیربنایی است، افزود: طی سه سال اخیر با بروزرسانی و انعقاد ۵۰هزار سند اجاره موقوفات و ثبت ۲۸۲ وقف جدید در مازندران شاهد افزایش عوائد موقوفات و در نتیجه اجرای امینانه نیات هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه دهه وقف محدود به زمان مشخصی نیست، تصریح کرد: برخی جان، مال و وقت خود را وقف می‌کنند؛ شهدا با بخشیدن جان خود و بسیاری از واقفین با بخشیدن مال خود در دنیا و آخرت زنده ماندند.
حیدری از اجرای ۳۰۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته ۳۰ پروژه عمرانی موقوفات را به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده است و اکنون نیز ۱۰ طرح سرمایه گذاری بزرگ در بخش‌های تجاری، زیارتی، خدماتی، مسکونی، کشاورزی و صنعتی به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال در حال پیگیری است.
وی با اعلام اینکه ۷۰درصد نیات موقوفات مازندران برای سیدالشهدا است، یادآور شد: اوقاف مازندران طی سال‌های اخیر به حوزه بهداشت و درمان هم ورود پیدا کرده و از محل عوائد موقوفات بیش از ۱۰ بیمارستان و مراکز درمانی را تجهیزات کرد.
حیدری افزود: توزیع سبد کالا از محل عوائد موقوفات از سال‌های گذشته در نقاط محروم استان انجام می‌شده اما با شیوع ویروس کرونا در قالب کمک‌های مومنانه، شمیم حسینی، ضیافت همدلی، تبرکات علوی و طرح شهید سلیمانی بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان و مددجویان استان توزیع شده است.
به گفته حیدری ۹۹ درصد موقوفات مازندران مقید به مکان است؛ ۲۸۶ وقف جدید داریم که بزرگ‌ترین پروژه احداث یتیم‌خانه در شهرستان نور است.
محمدعلی نوبخت فرماندار ساری نیز در این مراسم با بیان اینکه در سیاست مبانی دینی برای ما مهم است، اظهار کرد: خمس، زکات و وقف برای اجرای عدالت است که این اقدام خداپسندانه فقرزدایی و خیرخواهی به همراه دارد.
در اجرای این مراسم نمایشگاه شمیم خدمت توسط مرکز افق امامزاده عباس افتتاح واهدا ۵۰۰ سبد کالا به محرومان شهرستان ساری انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *