دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش تجلیل از تولیدکنندگان نمونه مازندران در مرکز تجاری نیاوران ساری

همایش بزرگداشت صنعت کاران و معدن کاران نمونه استان مازندران در مجتمع نمایشگاهی نیاوران با حضور سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران، عزت الله اکبری تالار پشتی، عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری، مهاجر، رییس اتاق بازرگانی استان، رضوی، رییس خانه صنعت و معدن استان و برخی مدیران و تولید کنندگان برگزار شد. ‎

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی‌پور در آیین تجلیل از تولیدکنندگان و صنعتگران نمونه مازندران در مجتمع نمایشگاهی نیاوران ساری افزود: در سال گذشته برای راه‌اندازی بزرگترین مجتمع صنعتی پتروشیمی در مازندران اقداماتی را انجام دادیم اما برخی از تنگ نظری ها در داخل استان باعث شد که این مهم به سرانجام نرسد.

وی ادامه داد: بسیاری از دغدغه و مشکلاتی که در استان وجود دارد و باعث توسعه نیافتن مازندران شد، تحلیل و نگاه های اشتباه برخی افراد است که باید این رویه ها با افزایش همدلی ها برچیده شود.

استاندار مازندران گفت: با فضاسازی های رسانه ای که برخی ها در استان انجام دادند موجب شد که این استان نتواند از مجتمع صنعتی پتروشیمی برخوردار شود و سرمایه گذار این دیار را ترک کرد.

حسینی پور تصریح کرد: اگرچه برخی از مشکلات کشور به تحریم ها بر می گردد اما بسیاری از دغدغه ها از برخی سوءمدیریت ها سرچشمه می گیرد اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که کم کاری یک مسوول ارتباطی به عملکرد و اصل نظام ندارد.

وی ادامه داد: جوانان مازندرانی با دستان خالی در سال های گذشته برای توسعه کشور با تولید کالاهای جدید و دانش بنیان اقدام کردند که باید این دستاوردها برای بازاریابی و برانگیخته شدن حس ما می توانیم به آحاد مردم گزارش شود.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: در جلسات از این دست باید از کلی گویی پرهیز کرد و به صورت تخصصی، دولت و بخش خصوصی برای برون رفت از مشکلات حوزه تولید کشور و استان هم فکری کنند.

حسینی پور افزود: در ماه های گذشته بیشترین جلسات را با گروه های مختلف اقتصادی و حوزه تولید و صنعت استان برگزار کردیم چراکه دولت سیزدهم حمایت از سرمایه گذاران را جزو وظایف ذاتی و رسالت خود می داند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از متصدیان ۳۵ واحد صنعتی مازندران به عنوان واحدهای برتر حوزه تولید و صادرات تجلیل شد. از این تعداد واحد برگزیده، تمامی آنان تندیس طلایی تولید کننده برتر را کسب کردند.
مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد.
حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *