دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مسول دبیرخانه شبکه مردمی پیگیری حکم امام در ساری

نشست خبری حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی پیگیری حکم تاریخی امام خمینی(ره) در ساری برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی است، با نفوذترین و قدرتمندترین رهبر شیعه جهان اسلام به رغم مخالفت با دست به اسلحه شدن و مبارزه مسلحانه در طول رهبری نهضت اسلامی و دوران زعامت مسلمان جهان، حکم مهدورالدمی سلمان رشدی را در واکنش به نوشتن رمان آیات شیطانی اعلام و اعدام وی را از مسلمانان و غیرمسلمانان جهان خواستند.

به گزارش فارس ،۲۵ بهمن ماه سی و چهارمین سالگرد صدور فتوای تاریخی آیت‌الله العظمی سید روح‌الله موسوی خمینی درباره سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در سال ۱۳۶۷ است.

اولین داوطلب اجرای حکم امام، مصطفی محمود مازح جوان لبنانی‌الاصل تبعه فرانسه بود. او کمتر از ۶ ماه بعد از صدور حکم ارتداد در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۶۸ محل اختفای سلمان رشدی در طبقه سوم هتل بورلی هاوس در غرب لندن را شناسایی کرد و برای اجرای حکم در این هتل سکونت کرد؛ وی در روز سوم اقامتش از زنِ خدمتکار درباره رفت و آمدهای سلمان رشدی سوال کرد و همین کار موجب حساسیت نیروهای امنیتی انگلستان و جلو انداختن عملیات انتحاری شد.

او در روز واقعه، کمربند انفجاری حاوی ماده انفجاری c۴ را به خود بست و با سرعت به طبقه بالا رفت اما به دلیل حساسیت بالای این ماده انفجاری به گرما، به دلیل حرکت سریع مازح و افزایش دمای محیط و بدون او، کمربند قبل از رسیدن مازح به اتاق سلمان منفجر شد و او اولین شهید در راه اجرای حکم سلمان رشدی مرتد شد.

همایش «فتوای ماندگار و جهان در حال گذار» به میزبانی دهکده جهانی مقاومت

به همین مناسبت حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی در جمع خبرنگاران با موضوع برگزاری همایش فتوای ماندگار اظهار کرد: خداوند متعال مقدر فرمودند که در مصاف حق و باطل،حق پیروز می‌شود و این تقدیر الهی است، حتی اگر مشرکان و کافران نخواهند،دین حق کاملا بر جهان مسلط خواهد شد.

وی افزود: نکته قابل توجه اینکه بشریت باید نقشی در تقدیر پیروزی حق بر باطل داشته باشد، اگر با جبهه حق همراهی نکنیم و از خودمان مایه نگذاریم بعید نیست که این تقدیر تغییر کند.

زارعی یادآور شد: امروز ایران اسلامی بزرگترین انقلاب اجتماعی معنوی جهان بوده که به فرموده مقام معظم رهبری،انقلاب ما شبیه ترین حادثه شبیه به معجزات انبیا و برخاسته از یک سنت الهی است، تمام نتیجه این سنت الهی حاکمیت اسلام است.

مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی پیگیری حکم تاریخی امام خمینی(ره) و تبیین‌گران انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از موضوعات اثرگذار در تاریخ اسلام و بشریت در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ و فصل جدیدی از فضای معرفی اسلام ناب به دنیا آغاز شد و به نظرم ۲۵ بهمن یوم الله است.

وی یادآور شد: در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷، حضرت امام با اقدام منحصر به فرد خودش در صدور فتوای تاریخی اعدام سلمان رشدی مرتد از جنگ بین ادیان و تمدن که با سه محور شرارت آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی همراه بود جلوگیری کرد، یعنی از یک جنگ صلیبی جدید جلوگیری کرد.

 زارعی با بیان اینکه ما با یک شخص طرف نیستیم، سلمان رشدی یک عروسک کوکی و ابرازی در دست سه محور شرارت بود، عنوان کرد: در مهر ماه سال ۱۳۶۷، انتشارات پنگوئن در انگلستان کتاب آیات شیطانی درباره پیامبر اکرم که حاوی یک سری داستان‌های خیالی از زندگی ایشان و قرآن کریم است را منتشر کرده و به‌صورت گسترده در کل جهان و برخی کشورهای مسلمان انتشار دادند. 

مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی پیگیری حکم تاریخی امام خمینی (ره) تاکید کرد: در پی انتشار این کتاب بخشی از معترضین در پاکستان و بنگلادش به شهادت رسیدند، محورهای شرارت در جلوی مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان ایستادند و از سلمان رشدی حمایت کردند‌.

وی با اشاره به اینکه صدور فتوای امام راحل خطاب به مسلمانان عالم و حتی آزادی‌خواهان است، تصریح کرد: حکم امام هم مبنای فقهی و هم سیاسی دارد، برخی ها میگویند امام عرف دیپلماتیک سیاسی را رعایت نکرد که اشتباه است، ایشان بر طبق سیاست اسلامی خود که مختص انبیای الهی است واکنش نشان داد.

زارعی خاطرنشان کرد: آنچه از منش و عقیده امام راحل می‌توانیم برداشت کنیم این است که ایشان برخلاف حاکمان کشورهای دیگر عمیقا به اصل آزادی بیان و کلام اعتقاد دارد.

مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی پیگیری حکم تاریخی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آنچه که غربی‌ها در خصوص آزادی حقوق بشر می‌گویند دروغ محض است، گفت: امام معتقد است که سلمان رشدی از اصل و چهارچوب آزادی خارج شد، این فرد ازادی اهانت را جایگزین آزادی بیان کرد.

وی با اشاره به جسارت‌‌های موجود در کتاب سلمان رشدی گفتند: امام راحل بسیار تیزبین و هوشمند بودند و متوجه ترفند دشمن شده و واکنش موثری داشتند.

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه اراده مسلمانان باجود اهانت‌ها مستحکم‌تر شده است، گفت: در حال حاضر ۵۰ میلیون مسلمان در اروپا داریم و پیش‌بینی شده تا پایان ۲۰۲۳ به ۵۸ میلیون مسلمان می‌رسد باوجود اینکه در آنجا روزانه به اسلام اهانت می‌شود اما فروش قرآن روزانه نیز افزایش می‌یابد.

مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی پیگیری حکم تاریخی امام خمینی، با اشاره به زندگینامه شهید مازح، گفت: شهید مصطفی محمود مازح جوان ۲۱ ساله لبنانی که در آفریقا به دنیا آمد، بعد در لبنان ساکن شده تحت اندیشه‌های حضرت امام و سید حسن نصرالله بودند، رشد پیدا کرد و اولین شهید در دنیاست که برای اجرای حکم حضرت امام وارد میدان شد و خودش را به هتل محل سکونت سلمان رشدی رساند. مواد منفجره ایشان در طبقه دوم به دلیل حساسیت آن منفجر و او به شهادت رسید، دولت انگلیس جنازه او را به مدت ۸ ماه گروگان گرفت و پس از آن تحویل خانواده اش داد و در لبنان خاکسپاری شد.

وی با اشاره به تاریخچه‌ای درباره دهکده مقاومت کیاپی عنوان کرد: در آن زمان عده‌ای دنبال تغییر حکم امام راحل بودند، تلاش کردند که سلمان رشدی بدون محافظ در خیابان‌های لندن قدم بزند تا شایعه تغییر حکم امام را به راه بی‌اندازند، در آن زمان برای اولین بار در جهان اسلامی در سال ۱۳۷۷ روحانی کشاورز به نام شیخ حسین زارعی در روستای کیاپی به صورت خودجوش با کسب اطلاع از حکم امام، گفت من حاضر هستم بخشی از زمین‌های کشاورزی خودم را به‌عنوان جایزه بدهم تا این حکم اجرا شود یعنی جرقه تعیین جایزه زده شد این همان غیرت دینی ومقدس بودکه بااخلاص این روحانی ماندگار شد.

زارعی ادامه داد: کمتر از دو هفته خبرنگاران ایتالیا، انگلستان و CNN وارد میدان شدند، مصاحبه انجام شد، فضای تقابل دهکده جهانی با رسانه های نظام سلطه بسیار دیدنی وخاطره انگیز بود خبرنگاران تلاش داشتند تا بگویند این اقدام حکومتی بوده درحالی تلاش آنها بی ثمر ماند این اقدام به تمام معنا مردمی وازروی ارادت به ساحت مقدس پیامبر معظم اسلام وتبعیت ازفرمان مرجع تقلید وولی فقیه زمان یعنی امام روح الله بوده

مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی پیگیری حکم تاریخی امام خمینی (ره) و تبیین گران انقلاب اسلامی، یادآور شد: از آن روز هر ساله در سالروز فتوای امام و سالروز شهادت شهید مازح برنامه‌هایی را داریم، مبارزان عالم این مکان را با عنوان دهکده مقاومت نامگذاری کردند تا محل ارتباطی بین مبارزان عالم با این فتوا باشد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۸ از خانواده شهید مازح دعوت کردیم به این روستا آمدند، در آن برنامه استقبال مفصلی از این خانواده انجام شد و قبری نمادین از شهید توسط این خانواده افتتاح شد، به گفته مادر این شهید این مکان و صحنه را قبل از شهادت پسرم در خواب دیدم و در واقع قبر واقعی فرزندم اینجاست؛ضمنا خانواده این شهید به همراه یکی از اعضای خانواده مرحوم شیخ زارعی محضر امام خامنه ای مدظله العالی رسیده و این وقایع مورد تحسین و تفقد و ستایش معظم له قرار گرفت.

زارعی همچنین تصریح کرد: میزان زمین اهدایی این دهکده از ۲ هزار متر مربع به میزان ۷ هزار متر مربع رسیده که توسط یکی ازفرزندان و همسر حاج شیخ حسین زارعی بعدها اهدا شده است، ما هم به‌عنوان متولی این مکان فعال هستیم و دبیرخانه عملیاتی دایم در محل یادمان تشکیل شده است و هر روز موضوعات مختلفی را در این حوزه و مسایل مربوط به حوزه‌های فرهنگی را رصد و تبیین می‌کنیم.

مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی پیگیری حکم تاریخی امام خمینی (ره) و تبیین گران انقلاب اسلامی، گفت: آقای هادی مطر یک جوان قهرمان و شجاعی بود که یک چشم شیطان را کور کرد و یک دست آن را ناکار کرد، اما گمنام ماند، وی شجاعانه در محل سخنرانی سلمان رشدی حاضر شد و ضربات کاری را به او وارد کرد، خبر بسیار مسرت بخش بود البته سلمان رشدی بعد از حکم امام یک مرده متحرک بوده و هست انشاءالله به درک واصل خواهد شد ما مصمم و پیگیر اجرای این حکم هستیم؛ البته به همین میزان اقدام این جوان شجاع هم جوایزی تعلق خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: دهکده جهانی مقاومت کیاپی همچون سال‌های گذشته با حمایت رزمندگان، نخبگان، کارگزاران امت و علمای مازندران به خصوص مردم ساری و میاندورود آیین ملی و بین‌المللی خود را با عنوان فتوای ماندگار و جهان در حال گذار و همچنین گرامیداشت اقدام انقلابی مرحوم حجت السلام حاج شیخ حسین زارعی موسس نخستین شبکه مردمی_ مدنی اجرای فتوای امام خمینی و گرامیداشت شهید این راه ( مصطفی محمود مازح) برگزار خواهیم کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: سخنران مراسم امسال جناب دکتر محمدجواد لاریجانی تحلیلگر ارشد تحولات ملی، بین.المللی ، عضو هیئت اعزامی امام خمینی در ارسال پیام به گورباچف، رئیس سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادین است و زمان برگزاری آن پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ساعت ۱۹ در دهکده جهانی مقاومت کیاپی خواهد بود‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *