دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری استاندار مازندران به مناسبت دهه فجر

نشست خبری سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران به مناسبت آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی ) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در دهه فجر امسال، در مجموع ۲ هزار و ۳۶۷ طرح عمرانی و اقتصادی عمرانی با ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار طرح با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و مابقی طرح ها عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: این طرح ها در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشت و درمان، برق، گاز، راه، مسکن، واحدهای تولیدی و اقتصادی، حوزه های زیرساخت های ارتباطی و توسعه شهری و روستایی است.

حسینی پور تصریح کرد: در حوزه اقتصادی و راه اندازی طرح های تولیدی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی، علم و فناوری نیز تعداد ۱۵۳ طرح با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در استان در ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رشد اقتصادی سه درصدی در مازندران

وی بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی ما صفر بود اما در یکسال گذشته با سرمایه گذاری های انجام شده این رشد اقتصادی به سه درصد رسید و تا پایان سال این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار مازندران گفت: در یکسال گذشته، در جذب سرمایه گذار اولین فاینانس مازندران با کشور چین با اعتبار پنج هزار میلیارد منعقد شد که در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.

حسینی پور افزود: یکی از اقداماتی که برای ما دارای اهمیت است ساخت آزاد راه از شرق تا غرب مازندران است که یکی از قطعه ها، آزاد راه ساری به قائمشهر است که با سرمایه گذاری بانک ملی کلنگ زنی خواهد شد و همچنین این آزاد راه به آمل و بعد از آن به رامسر اتصال پیدا خواهد کرد.

تهاتر نفت برای ساخت بیمارستان

وی ادامه داد: بزرگترین پروژه بهداشتی با یک هزار و ۲۰۰ تختخوابی بیمارستان در ساری برای توریست درمانی در استان در دهه فجر کلنگ زنی می شود و در کمتر از سه سال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار مازندران گفت: همچنین یک بیمارستان در شهرستان بابلسر ساخته خواهد شد که در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت این ۲ بیمارستان از محل تهاتر نفت هزینه خواهد شد.

حسینی پور خاطرنشان کرد: همچنین حدود هفت هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رییس جمهور و اعتبارات استانی برای توسعه زیرساختی حوزه آب استان هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: استان مازندران با برگزاری همایش فرصت سرمایه گذاری درصدد احیا و توسعه استان است و از تمام فعالان اقتصادی می خواهم که برای سرمایه گذاری در استان حضور پیدا کنند.

توجه به کریدور شمال به جنوب در اولویت

نماینده عالی دولت در استان مازندران بیان کرد: توجه به کریدور شمال به جنوب باید مورد توجه باشد و از خبرنگاران می خواهم پیرامون این موضوع و اهمیت تحقق این طرح برای ایجاد اشتغال پایدار کار کنند.

درخواست استاندار از خبرنگاران

حسینی پور گفت: اصحاب رسانه بدون در نظر گرفتن خطوط سیاسی و با گفتمان واحد برای توسعه اقتصادی استان همدل باشند و با نقد سازنده مسیر رونق این دیار هموار تر می شود.

وی ادامه داد: از تمام خبرنگاران می خواهم با نقد سازنده و نه تخریب به کمک مسوولان بیایند و با یادداشت و خبرهای منصفانه می توانند استان را به مقصد برساند.

انعقاد ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

استاندار مازندران گفت: در یکسال گذشته مجوز ۹ سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵۱ میلیون دلار جذب شد که این رقم در مجموع ۲۱ درصد سرمایه گذاری از زمان تاسیس مرکز خدمات سرمایه گذاری تاکنون در استان است.

حسینی پور افزود: ۲.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی فوری در قالب چهار طرح در یکسال گذشته جذب شد و قرارگاه دانش بینان در مازندران راه اندازی و توفیقات خوبی بدست آمد.

وی ادامه داد: توانستیم یک هزار هکتار به فضای شهرک های صنعتی استان اضافه کنیم و چانه زنی خوبی در این حوزه مسوولان استان با مسوولان ملی انجام دادند.

خودکفایی بودجه ای مازندران تا پنج سال آینده

استاندار مازندران گفت: تا پنج سال آینده از منظر بودجه با توسعه اقتصادی، استان خودکفا می شود و حتی از محل درآمدهایی که داریم به دولت مرکزی هم کمک خواهیم کرد.

توسعه معادن استان در دستور کار

حسینی پور خاطر نشان کرد: مهم ترین معادن طلا و سنگ های گران قیمت را در اختیار داریم اما در سال های گذشته این حوزه اقتصادی فعال نشد.

شکوفایی بنادر مازندران با برنامه های دولت

وی بیان کرد: بنادر نیمه تعطیل مازندران که وارد کننده غلات و نهاده های دامی بودند به صادرات روی آورده است و ثبت خرید و سفارش ۱۰ کشتی انجام شد تا سه بندر استان فعال‌تر شوند.

حسینی پور ادامه داد: فعالیت گردشگری دریایی در دستور کار است و خرید ۲ دستگاه کشتی کوروز توسط بخش خصوصی انجام شد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد: به روی اقتصاد دریا و جنگل و ایجاد اقامتگاه گردشگری تمرکز کردیم و در دستور کار است.

امام راحل شخصیت برجسته در بین رهبران جهان

حسینی پور افزود: تمامی رهبران دنیا شخصیت امام خمینی (ره) را به عنوان یکی از مهم ترین شخصیت های سیاسی، معنوی، فرهنگی و اعتقادی جهان معاصر نام بردند و ایشان رهبری بودند که توانست اطلس سیاسی دنیا را بهم بریزد.

وی گفت: در دهه مبارک فجر نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، انقلاب مدافعان وطن، حرم و سلامت را گرامی می داریم چراکه اگر این شخصیت های ارزنده نبودند، هیچگاه این نظام مقدس به رشد و بالندگی نمی رسید.

استاندار مازندران اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم که جانشین ممتاز امام راحل هستند، توانستند انقلاب اسلامی را تثبیت کنند و با مدیریت و رهبری خودشان اجازه ندادند که خط امام منحرف شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از شخصیت ها در طول انقلاب لغزش داشتند و از خط امام فاصله گرفتند اما رهبر معظم انقلاب با یک برنامه ریزی اصولی و آنچه که امام می خواستند، انقلاب اسلامی را نهادینه کردند.

حسینی پور افزود: از بدو انقلاب اسلامی ایران تاکنون یک جریانی بنام جریان استکباری با جمهوری اسلامی در تعارض قرار گرفت و منافع استکباری توسط انقلاب اسلامی به خطر افتاد و همواره نظام ما با استکبار جهانی درگیر بود.

استاندار مازندران ادامه داد: استکبار جهانی و شوروی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مقابل این نظام قرار گرفتند و شوروی از هم پاشید و اکنون آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی فعالیت خود را تنظیم کرد تا بتواند ایران را متوقف کند.

مقام عالی دولت در مازندران خاطر نشان کرد: ایران عزیز سال های سال قبل از انقلاب تحت استعمار آمریکا بود و کشور ما بعد از رژیم صهیونیستی حیات خلوت استکبار جهانی بود و در تمام حوزه های کشور ما تسلط داشتند اما ایران اسلامی بعد از انقلاب به عنوان یک قدرت نوظهور در مقابل چند کشور ابرقدرت دنیا حضور یافت.

استاندار مازندران افزود: در سه سال اول بعد از انقلاب آمریکایی ها افرادی که نفوذی بودند را در قالب های حملات مسلحانه، ترور و تروریستی بکار گرفتند و در بعد آن جنگ تمام عیاری را علیه کشور ما ترتیب دادند و تمام سلاح های پیشرفته جهان در جنگ علیه ایران آزمایش شد اما ملت رشید ایران با صلاب در مقابل این توطئه ها ایستاد.

تبدیل جنگ تحمیلی تبدیل به فرصت توسط ایران

حسینی پور افزود: جمهوری اسلامی ایران جنگ را به فرصت تبدیل کرد و به فناوری های روز جهان دست یافت و بعد از آن هم دشمنان در کشور رخنه کردند و خواستند جریان سازی کنند اما نتوانستند قدرت ایران را تضعیف کنند و اکنون ملت ایران استوار و با صلابت توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

وی گفت: بعد از آن در اختیار گرفتن شرایط حاکم بر کشور در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از کشورهای منطقه فریب خوردند و استکبار جهانی در آن کشورها رخنه کرد اما در ایران اسلامی اینطور نبود و ایران اسلامی با وجود فشار اقتصادی و تحریم در قله رفیع پیشرفت قرار گرفت.

استاندار مازندران با بیان این که، برجام بزرگترین حربه دشمن برای فشار حداکثری به ایران بود، افزود: در این وادی در کشور برخی ها فریب خوردند و استکبار جهانی هم به تعهدات خود عمل نکردند.

ایران اسلامی قدرت جهانی

حسینی پور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون به یک قدرت جهانی تبدیل شده و با افتخار اعلام می کنیم که ما اولین دشمن اسرائیل هستیم.

وی گفت: ابر قدرتی مانند روسیه اکنون ۶ ماه است که تحریم شده و اکنون وضعیت اقتصادی بدی دارد اما ایران اسلامی با وجود ۴۴ سال تحریم در حوزه های مختلف با اقتدار به مسیر خود ادامه می دهد.

استاندار مازندران گفت: رتبه علمی کشور از ۵۴ در سال ۱۳۵۷ اکنون به رتبه ۱۶ رسید و با دست خالی و تحریم، کشور به یک قدرت بزرگ تبدیل شد.

حسینی پور افزود: ایران اسلامی اکنون در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، تولیدی، دانش بنیان و نظامی به پیشرفت های قابل توجهی رسید و اکنون بسیاری از کشورهای جهان خواهان پهباد کشور ما هستند و این سلاح نظامی خواب را از اسرائیلی ها ربوده است.

استاندار مازندران اضافه کرد: اکنون تمامی آسیای غربی در محوریت جمهوری اسلامی است و کشورهای منطقه بیدار شدند و ایران با محوریت نه شرقی و نه غربی به یک الگوی واحد مدیریتی واحد رسید و تمامی راهبردهای استکبار جهانی با قدرت ایران اسلامی خنثی شد.

حسینی پور افزود: انزوای سیاسی جمهوری اسلامی ایران با حضور دولت سیزدهم تمام شد و باتوجه به اینکه آمریکا برجام را پاره کرد، کشور ما هم غنی سازی را شروع کرد.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: با این وصف این اواخر برای توقف کردن ایران اغتشاشات را در کشور آغاز کردند اما نتوانستند به اهداف خود برسند و بزرگترین جنگ ترکیبی را به سرانجام برسند.

انعقاد تفاهم نامه ۱۲۰ میلیارد دلاری دولت سیزدهم در یکسال

وی گفت: بالای ۱۲۰ میلیارد دلار تفاهم نامه اقتصادی، دولت سیزدهم با کشورهای منطقه منعقد کرد که دشمن اکنون از این پیشرفت و رشد اقتصادی هراس دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: دشمنان جوانان ما را خاک ریز خود قرار دادند که آسیب به آنها برسد و مسئله اغتشاشات اخیر کشور ما بحث حجاب و جوانان نبودند بلکه دشمن این موضوعات را بهانه کرد تا رشد اقتصادی کشور را متوقف کنند.

مردم همراه انقلاب اسلامی

حسینی پور تصریح کرد: نکته مهم هم آن است که مردم هم با توطئه ها همراهی نکردند و جنگ ترکیبی دشمنان به معنای واقعی خنثی شد و اکنون خیلی از این شخصیت ها که علیه نظام تبلیغ می کردند و خارج از کشور رفتند می گویند که ما اشتباه کردیم و گول خوردیم و می خواهند به کشور برگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *