دسته‌ها
آرشیو

نخستین همایش جنگ شناختی و رسانه در فرمانداری شهرستان نور

نخستین همایش جنگ شناختی و رسانه با موضوع واقع نمایی رسانه ای ، پیرامون اتفاقات اخیر به همت فرمانداری شهرستان نور با حضور احمد توکلی فرماندار نور،کارشناسان روابط عمومی های ادارات،اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی و با سخنرانی دکتر نواب همتیان پژوهشگر و کارشناس رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نور برگزار شد.

عکاس(رکسانا یحیی پور) منبع: خزرنما

مهندس احمد توکلی در این همایش با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و با بیان اینکه شرایط موجود نیازمند این است تا از هر پدیده ای با تحلیل درست فرصت بسازیم، اظهار داشت: تحلیل درست موجب ارتقای درک و بصیرت شده و در حقیقت فضایی را برای ما ایجاد می‌کند تا آگاه شویم چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است.

فرماندار نور ادامه داد: اعتقاد شخصی بنده این است معترض منصف یقینا دوستدار کشور است و اگر مردم اعتراض و نقدی به من مسئول داشتند باید بشنویم.

مهندس توکلی افزود: موضوعاتی که امروز جامعه مبتلا به آن است و معضلاتی که باعث بروز این مشکلات در بین مردم شده است، باید با تدابیر و درایت، رفع شده و برای برون رفت از مشکلات تلاش شود.

فرماندار نور تصریح کرد: یقینا اگر هر کدام از ما مشکلات را با قوت پیگیری کنیم نتیجه خوب و قابل قبول کسب می شود.

مهندس توکلی سوءاستفاده دشمن از ذهنیت پاک نوجوانان و جوانان کشور با بهره‌گیری از رسانه ها و فضای مجازی را یکی از عمده ترین مشکلات در اعتراضات اخیر عنوان کرد و بر لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه تأکید نمود.

فرماندار نور سواد رسانه ای را یکی از مهمترین ابزار مقابله با هجمه رسانه ای، سیاسی و فرهنگی دشمن خواند و گفت: متأسفانه شیوع بیماری منحوس کرونا سبب شد تا فرزندان ما دچار اعتیاد رسانه ای شده و ذهن جوانان و نوجوانان ما مخدوش توطئه‌ های فرهنگی و رسانه ای دشمن شود.

مهندس توکلی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان و نکات مهم و کلیدی عنوان شده در این دیدار، تاکید کرد: باید موضوعات بصورت واقعی و درست برای مردم به ویژه نسل جوان بیان و تشریح شود و تحقق این امر لزوم جهاد تبیین را بیش از پیش نشان می دهد.

دکتر نواب همتیان هم در این همایش گفت:امروزه سواد رسانه ای مهمترین اولویت جامعه است.

این پژوهشگر در ادامه افزود:در حوادث اخیر نسل نوجوان و جوان هدف جنگ شناختی دشمن قرار گرفتند،چرا که دشمن به قدرت نظامی کشور پی برده است و امروز از بستر فضای مجازی برای تسخیر فکر و اعتقاد نسل جوان سوء استفاده کرده است پس باید با ترویج دانش رسانه تمام تلاش خود را برای مقابله با دشمن بکار گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *