دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مازندران

آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مازندران برگزار شد و برگزیدگان حوزه کتابخانه‌های عمومی استان معرفی و تقدیر شدند.

عکاس(خلیل دردانه)منبع:خزرنما

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان مازندران به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، سردار میرشکار از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت، رجبی مدیرکل اجتماعی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید استان، رئیس اتاق بازرگانی استان، مسئول سازمان بسیج ادارات استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر حوزه هنری استان، مدیر صندوق بیمه اجتماعی دوستائیان و عشایر استان، فرمانداران جویبار، گلوگاه و سوادکوه،  مسئولین استانی، فرهیختگان، نویسندگان، کتابداران، و اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این مراسم با تبریک هفته کتاب، گفت: کتابداران مازندرانی امسال در مراسم بزرگداشت سی‌امین دوره هفته کتاب، با 7 برگزیده افتخار بزرگی در استان ثبت شد.

وی بیان کرد: کتابداران پرچمدار ترویج کتابخوانی و مواجهه با اعضا و کتاب خوانان هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران از عضویت ۸۳هزار مازندرانی در کتابخانه های عمومی استان خبر دادو گفت: تعداد ۵باب کتابخانه در یک سال گذشته با زیربنای تقریبی هزار و ۸۰۰متر مربع افتتاح شد و به زودی تعداد کتابخانه های عمومی استان به عدد 120 می رسد.

ولیپور با بیان اینکه امسال با بازگشایی مجدد کتابخانه های عمومی بعد از ایام کرونا میزان عضویت ۹۱ درصد رشد داشته است، گفت: ۶۶۰هزار نسخه کتاب امسال امانت رفته است و ۲میلیون و ۲۲۰هزار نسخه کتاب در کتابخانه های استان موجود است.

وی یادآورشد: بیش از ۴۶هزار نسخه کتاب به ارزش ۱۴میلیارد ریال به همت خیرین برای کتابخانه های عمومی استان خریداری شد و بیش از ۲۸۳میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی به کتابخانه های عمومی استان کمک کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با بیان اینکه به دنبال عدالت فرهنگی در حوزه ترویج کتابخوانی در سطح استان هستیم، بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و ترویجی برای ایجاد انگیزه بین مردم جهت کتابخوان شدن مردم مورد توجه است.

ولیپور گفت: بیش از ۴۶۰ برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی استان به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۱ آبان لغایت ۲۷ آبان ماه در حال برگزاری است.

سردار علیجان میرشکار از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت نیز در این مراسم با قدردانی از مدیرکل و کتابداران کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شود و با کتاب رشد می کند و با کتاب ماندگار می‌شود، نگاه جامعه به کتاب باید یک برند علمی باشد، لذا اگر نگاه جامعه به سمت کتابخوانی سوق پیدا کرد، کتاب به درون زندگی ما راه می یابد.

وی بیان کرد: امروزه نیز اهمیت مطالعه در توسعه فردی و اجتماعی بر همگان آشکار است، از این روز تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه امری است ضروری که باید مورد توجه جدی متولیان امور فرهنگی، خانواده ها و نظام آموزشی قرار گیرد.

میرشکار با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی و کتابدار باید حمایت شوند، تصریح کرد: اهمیت دادن به مطالعه و کتابخوانی مهمترین راه توسعه فرهنگی است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان سی‌امین دوره هفته کتاب مازندران تجلیل شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *