دسته‌ها
آرشیو ساری

مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری در منطقه دودانگه ساری

مراسم افتتاحیه فیبرنوری USO به طول ۵۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان با حضور باقری اصل معاونت وزیر ارتباطات ، زارعی و بابایی کارنامی نمایندگان مردم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی ، اعزی مدیرکل فناوری اطلاعات استان ، نوروزی سرپرست مخابرات منطقه مازندران و اقشار مختلف مردم دودانگه برگزار شد.

عکاس( دریافتی) منبع :خزرنما


نوروزی سرپرست مخابرات منطقه مازندران با ارایه گزارش اجرای پروژه بستر فیبرنوری را به منزله مطلوب ترین و ایمن ترین بستر ارتباطات به منظور گسترش خدمات ارتباطی و بستر اصلی اقتصاد دیجیتال با ارایه پهنای باند بالا در نقاط محروم و دوردست عنوان نمود.

لازم به ذکر است با اجرای این پروژه کلیه روستاهای مسیر و BTS های تلفن همراه منطقه از پهنای باند بالا جهت ارائه خدمات 4G برخوردار گردیدند.

با اجرای تکنولوژی اکسس در یازده روستای بخش دودانگه امکان واگذاری تکنولوژی FTTH, VDSL و ADSL به مردم شریف این منطقه مهیا گردید.

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود نیز در این مراسم با بیان اینکه در سه سال اخیر اقداماتی خوبی در حوزه ICT انجام شده تاکید کرد: عقب افتادگی های زیادی هم وجود دارد که باید برطرف شود اما به لطف خدا ظرفیت های خوبی ایجاد شده و باید تلاش کنیم تا پایان برنامه توسعه هفتم، استان مازندران را استانی به ظرفیت بسیار بالا تبدیل کنیم و در این حوزه توقع ما از وزارت ارتباطات، بسیار بالاست.

بابایی کارنامی ضمن تشکر از وزرات ارتباطات و ICT استان و سایر مسئولین بابت انجام این پروژه ها عنوان کرد: بخش توسعه خدمات با رویکرد گردشگری فرصت مناسبی برای پیشرفت مازندران است، و ICT یکی از شاخص های اصلی آن است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و بخش دودانگه نیز با ظرفیت بالایی که در حوزه خدمات گردشگری دارد از این شرایط بهره مند خواهد شد.

بابایی کارنامی با اشاره به نارسایی های این حوزه گفت: در ساری و میاندورود بیش از 37 سایت ارتباطی با پهنای باند 2G وجود دارد و مطالبه جدی ما این است که تا پایان سال بعد، تا 4G و 5G ارتقا پیدا کند.

در این مراسم نصب و راه اندازی سه سایت جدید در روستاهای سرکام، ولیکچال و آبکسر با اعتبار شش میلیارد تومانی جهت پوشش هشت روستا سرکام، مولا،انگه فام،ولیکچال، سودکلا، ولیک بن، آبکسر و پلسک این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ خانوار انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *