دسته‌ها
آرشیو ساری

سفر مسولان به چهاردانگه ساری در سالروز سفر رهبر به روستای اروست

سفر یکروزه آِیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس و حسینی پور استاندار مازندران و دیگر مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی به منطقه چهاردانگه ساری در سالروز سفر مقام معظم رهبری به روستای اروست انچام شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) مببع: خزرنما

سیدمحمود حسینی پور به مناسبت ۲۴ مهر ماه، سالروز سفر مقام معظم رهبری به روستای اروست چهاردانگه در جمع مردم این منطقه با عنوان اینکه ۲۷ سال قبل رهبر معظم انقلاب به روستای اروست قدم گذاشتند که باعث برکات زیادی شده است و توفیقی برای مردم این منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: برای چهارمین بار در منطقه چهاردانگه حضور پیدا نمودیم، هرچند باید بیشتر از این در بخش چهاردانگه حضور پیدا کنیم چرا که آنچه از نزدیک گزارش می شود، با آنچه که از روی کاغذ گزارش می شود، بسیار فاصله دارد .

وی ادامه داد: در این سفر ۸۰ مصوبه داشتیم که تاکنون در بین سفرهای شهرستانی بیشترین مصوبه بوده است .

استاندار، افزود :پل ورودی روستای اروست تا پایان سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و حداکثر فرصت پیمانکار برای تکمیل این پروژه تا ۱۴ خرداد می باشد و عملیات اجرایی این پل از امروز آغاز می شود.

حسینی‌پور افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی ادامه داد: وظیفه دولت آن است که در چهار دانگه بستر توسعه اقتصاد را فراهم کند تا با فراهم شدن شرایط کار، بیکاری در در روستاها ریشه کن شود.

سید محمود حسینی پور، اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و مدیریت جهادی شرکت آب و فاضلاب در این سفر پروژه آب رسانی به ۸ روستای پشرت و کوات، قلعه سر و مالخواست، اروست و کردمیر، ولویه علیا و سفلی، اراء و تلمادره، مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی گفت: منطقه چهاردانگه ظرفیت قابل توجهی در کشت داروهای گلخانه ای و گل محمدی دارد و جوانان منطقه با تشکیل تعاونی ها برای توسعه و رونق کار گام بردارند.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه مزرعه گل محمدی بخش چهاردانگه یک پدیده است که حکم طلا را دارد گفت :با درخواست مجوز گردشگری از سوی مدیریت این مزرعه جهت بازدید گردشگران موافقت نمودیم و مقرر شد ۸ روستایی که در اطراف این مزرعه قرار دارد نسبت به ایجاد یک شرکت تعاونی اقدام کنند تا همه جوانان و اهالی این ۸ روستا سهامدار شوند و نسبت به پرورش و کاشت گیاهان دارویی و گل محمدی اقدام کنند .

قابل ذکر است؛ حسب تاکیدات نماینده عالی دولت در استان در این پروژه مهم ساخت ۱۰ باب مخزن زمینی به حجم ۱۰۰۰ متر مکعب، حفر ۲ حلقه چاه با آب رسانی۱۰ لیتر در ثانیه و اجرای شبکه توزیع آب به طول ۱۸.۵۰۰، اجرای خط اتصال آب به طول ۲۲.۵۰۰ و خرید ۶ دستگاه الکتروپمپ به مبلغ ۱۱۱ میلیارد ریال عملیاتی شده است .

گفتنی است؛ آئین نهضت کمک مومنانه در دهستان پشتکوه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران، نوبخت، فرماندار ساری و سایر مسئولین برگزار شد که در این آئین ۵۰۰ سبد غذایی در بین خانواده های کم برخوردار توزیع شده است و تهیه ۲۰ جهیزیه برای نوعروسان این دهستان هرکدام به ارزش۴۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

همچنین در این روز، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک صنعتی کیاسر برگزار شد.

جلسه این ستاد ۲۹ مصوبه داشت که احداث شهرک دامپروری ۵ هزار راسی توسط شرکت زرین عصاره شمال حسب دستور استاندار مازندران از مصوبات مهم این نشست بوده است .

همچنین مقرر شد؛ احداث پروژه دامپروری اشراق با اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ توسط سازمان جهاد کشاورزی تا پایان سال به بهره برداری برسد و طی ۳ ماه آینده فاز اول شرکت لبنی آرین سعید مورد بهره برداری قرار می گیرد.

همچنین در راستای پیگیری های استاندار مازندران عملیات اجرایی نوسازی و بهسازی دبستان ۳ کلاسه شهید کریمی به مساحت ۱۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در روستای ترکام بحش چهاردانگه آغاز شد و مقرر گردید تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *