دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

رویداد ملی جوانی جمعیت با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری در ساری

رویداد ملی جوانی جمعیت، با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری، با حضور حسینی پور استاندارمازندران، سلگی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، نوبخت فرماندار ساری، دیوسالار مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان مازندران، غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد. لازم به ذکر است در پایان با حضور مسئولان از برگزیدگان این حوزه تقدیر و تجلیل بعمل آمد. ‎

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران در رویداد اهدای جوایز جوانی جمعیت که در ساری برگزار شد، افزود : تلاش بر این است با نگاه علمی بدنبال چرایی بروز آسیب های اجتماعی همچون طلاق و کاهش جمعیت در استان هستیم و راهکارهای موردنظر نیز ارایه شود.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران از همه پژوهشگران دعوت کرد تا در زمینه چالش ها و آسیب های اجتماعی مازندران از طریق داشته های علمی و تجربیات به مسوولان یاری رسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران اظهار داشت : ایجاد سبک زندگی خاص القا شده توسط رسانه های غربی و معاند در بروز چالش موجود در حوزه جمعیت این استان اثرگذار بوده است.

وی گفت : در حالیکه در استان های سیستان و بلوچستان و کردستان که از نظر وضعیت معیشتی در سطح پایین قراردارند با این چالش مواجه نیستند.

سلگی افزود : اما مازندران، البرز و گیلان که جزو استان های برخوردار معیشتی کشور به شمار می روند با با چالش جدی جمعیتی مواجه ایم و این مساله بیشتر تحت تاثیر فرهنگ است.

وی عنوان کرد : استاندارد دوگانه غربی همواره وجود داشته است همانطور که در حوزه علم انحصار طلب هستند و در حوزه فرهنگ نمادهای مبتذل را به جامعه ما معرفی می کنند در حوزه جمعیت همین سیاست را دارند.

سلگی گفت : غربی ها که خود برای تشویق فرزندآوری بسته های تشویقی به زوجین میدهند اما برای ایران مدلی را القا می کنند که به سمت کاهش جمعیت سوق دهند.

وی نقش رسانه و فرهنگ در شکل گیری جریان جمعیت و کنترل طلاق نقش جدی دانست و افزود : از رسانه ها، هنرمندان و همه افراد دلسوز سرزمینمان دعوت می کنیم برای رفع انگاره هایی که ذهن ها شکل گرفته کمک کنند.

وی عنوان کرد : بسته های حمایتی از سوی حاکمیت برای فرزنداوری در نظر گرفته شده است و در مازندران متفاوت تر نسبت به آسیب شناسی و واکاوی می پردازیم و بغیر از بسته حاکمیتی موضوعات مختلف فرهنگی را پیگیری می کنیم.

یک پاسخ به «رویداد ملی جوانی جمعیت با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری در ساری»

چهار تا مسئول دعوت میکنید و دو تا کتری قوری هدیه میدین یک پذیرایی مفصل از خودتون میکنین یک روز کاری رو به هدر میدین و ….اخرش هم هیچ به خدا حاضرم قسم بخورم حتی در دنیا امدن یک نوزاد هم کارتون تاثیر نداره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *