دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران ورزشی

تجلیل از ۱۰۰پیشکسوت ورزش زورخانه ای مازندران در ساری

مراسم تجلیل از کهنکسوتان و پیشکسوتان ورزش باستانی و زورخانه ای استان مازندران برگزار شد.

عکاس(آرمان رسول پور) منبع: خزرنما

به مناسبت سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی فتح خرمشهر اولین آیین تجلیل از 100 پیشکسوت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان مازندران یادبود زنده یاد پهلوان حاج محمد حسن دانشور در شهرستان ساری برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور سردار باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، عادل عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران، رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، نوبخت فرماندار مرکز استان، گرمه ای مدیرکل بازرسی استان مازندران، طورسوادکوهی رئیس هیات ورزش های زورخانه ای مازندران، دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری و قبادی شهردار ساری برگزار شد با اهدا شال کهن کسوت و لوح سپاس از پیشکسوتان،مرشدان و قهرمانان تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

باران چشمه در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به اینکه راه و سیره و روش ورزش پهلوانی زورخانه ای با نام حضرت علی(ع) عجین شده است عنوان کرد: این مهم نشان دهنده اهمیت زیاد این ورزش در پالایش مرام و مردانگی و منزلت یک ورزشکار است.

عادل عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع پیشکسوتان و کهنکسوتان ورزش باستانی، بر استفاده از تجربیات بزرگان این ورزش در استان تاکید کرد.

وی در ادامه افزود : ورزش زورخانه ای و باستانی به عنوان الگویی در ترویج اخلاق در ورزش یاد کرد و افزود: ورزشکاران این رشته باید برای نسل جوان و نوجوان الگوسازی شوند تا مرام و منش آنها سرلوحه کار ورزشکاران در همه رشته های ورزشی باشد.

نوبخت فرماندار شهرستان ساری اظهار کرد: این رشته ورزشی در ایران اسلامی، ریشه در آموزه های دین اسلام دارد و پاسداشت فرهنگ پهلوانی و ترویج مصادیق بارز مرامنامه پهلوانی، جزو مسئولیت های اجتماعی همگان است.

یک پاسخ به «تجلیل از ۱۰۰پیشکسوت ورزش زورخانه ای مازندران در ساری»

کاش مسول ورزش پهلوانی معلولین روهم دعوت میکردین به چندنفرازپیشکسوتهاشم تقدیر میشدمتاسفانه همیشه جاهای خالی مراسمات احساس نمیشه درجمع مسولین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *