دسته‌ها
آرشیو ساری گردشگری

آغاز دومین جشنواره بومی محلی «کئی پِلا» در بوستان ولایت ساری

دومین جشنواره غذاهای بومی محلی «کئی‌پِلا» باهدف احیا و ترویج غذاهای بومی و محلی هم‌زمان با دومین روز از هفته مازندران در بوستان ولایت ساری آغاز به کار کرد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، دومین جشنواره بومی محلی «کئی‌پِلا» که باهدف احیا و ترویج بخشی از فرهنگ غذایی مازندران و معرفی غذاهای کدو پایه این استان طراحی شد، امروز یکشنبه ۱۵ آبان ماه در بوستان ولایت ساری آغاز به کار کرد.

این جشنواره تا ۱۷ آبان ماه به مدت سه روز در بوستان ولایت برپاست، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب از ۸۵ غرقه این نمایشگاه بازدید به عمل‌آورند.

«کئی‌پِلا»، «کیک کئی»، «کئی ماست»، «کئی آش»، «کئی‌اِنار»، «کدو حلوا»، «کئی‌هِکِشی»، «کئی‌قَلیه» و «کئی‌پَته» از جمله غذاهای سنتی و بومی به شمار می‌رود که در این جشنواره توسط هنرمندان خوش‌ذوق پخته و ارائه می‌شود.

بازی‌های بومی محلی، موسیقی محلی، تئاتر، برگزاری مسابقات و سرگرمی‌ها، ایستگاه نقاشی کودک، غرفه صنایع دستی ازجمله برنامه‌هایی است که هم‌زمان با این جشنواره اجرا می‌شود.

جشنواره «کئی‌پِلا» در پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو می‌تواند بهترین فرصت برای بازگرداندن غذاهای کدویی به سفره خانوارها و اضافه کردن آن‌ها به منوی رستوران‌ها باشد و می‌تواند یک بخش جذاب و خوشمزه به گردشگری مازندران اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *